Mitä Samoksesta löytyy lapsille alle 5.v. Onko kallis paikka? Onko turvallista?

Avainsanat: samos kreikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2010 - 21:21

tuollapa kerrotaan mitä voi lasten kanssa lomalla tehdä Samoksella.
www.wordtravels.com/Cities/G...ttractions

onhan kreikkalaisillakin lapsia, ja ovat kovasti lapsirakkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2010 - 21:43

Valitettavasti en keksi oikein mitään ? paras elämys lapselle saattaa olla vastaan tuleva elävä aasi. Rannat on lähinnä pikkukiveä, ainakin vesirajassa.
Paikka sopii paremminkin eläkeläisille, tai nuorelle parille, on tosi rauhallinen ja turvallinen. Aikuiselle löytyy rauhallinen pikku kylä, historiaa, museot, luontoa, nähtävyyksiä, Pythagorion ja vaikka retki Turkkiin Izmir (kallis venematka) ja Efesoksen historiallinen rauniokaupunki. Kokemukseni on tosin n. 15 v sitten.
Katso:
www.samosin.gr/topouk.htm
Keskustelua ja linkkejä
keskustelu.plaza.fi/matkalau...207/samos/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 10:06

Uskoisin että alle 5v eivät tarvitse kovin kummoisia elämyksiä.
Varmaan ihan riittää perusjutut, Ranta ... lasten allas....
Olen käynyt siitä on 7,5v sittten ja silloin en katsellut paikkoja sillä silmällä.
Pythagorasissa ranta oli kivikkoinen , ei ihan kaikista paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 10:40

Eikö tuonikäiselle riitä esim.meri, uima-allas, eläimet ?
Samoksen kylistä on tuttuja Pythagorion ja Votsalakia joissa on tullut lomailtua. Aikuisella on toki eri näkökulma mutta Pythagorion aika vilkas, lomailijoita täynnä oleva, paremminkin nuorisolle sopiva paikka.
Votsalakia on mielestäni Samoksen paras lomakylä ihan kenelle vaan, siellä oli lapsiperheitä aika paljon (Suomesta, ei niinkään muualta).
Samoksella rannat ovat äkkisyviä, ihan kaikkialla ja sorarantoja. Toki hiekkaranta, hyvä sellainen, ei ole kovin yleinen siellä missään. Votsalakiasta muutama nkilometrin päässä oli myös hiekkaranta, kävimme siellä kerran. Olimme Votsalakiassa elokuun lopulla 2008, Pythagorionissa 18 v aiemmin.
Samoksella myös tuulee paljon, meidän elokuun viikolla eivät llaivat ähteneet yhtenäkään päivänä naapurisaarille, ei mistään satamasta. Se harmitti meitä silloin.
Hintoihin eli kalleuteen en osaa ottaa kantaa. Turvallistahan siellä on kun ottaa huomioon tuon meren äkkisyvyyden ja myös liikenteen, sillä siellä on aika mutkaisia teitä, myös korkeuseroja on mitä teihin tulee.