Kokemuksia Koh Samui

Hei, voisiko kyseisellä saarella käyneet kertoa omia kokemuksiaan, niin hyviä kuin huonojakin. Onko lokakuu huonoa aikaa mennä Koh Samuille, sadekausihan on silloin siellä vielä päällä. Lokakuu olisi vain meille itsellemme sopiva ajankohta lomien takia. Perheen kanssa olemme joutuneet kokemaan sademyrskyjä vuosien mittaan niin monta, että seuraavalla lomalla olisi kiva saada vähän väriäkin naamaan... Lapset ovat innostuneet snorklaamaan, onko Samuilla tähän hyviä mahdollisuuksia? Majoitus jota olemme miettineet, sijaitsee Ban Hua thanonilla, onko lähistöllä ravintoloita, kauppoja yms.? Kiitos vastauksistanne! =)

Avainsanat: thaimaa koh samui

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2010 - 22:49

Itselläni ei ole kokemusta lokakuusta, mutta siellä joko sataa tai; lämmintä siellä on joka tapauksessa.
Samui ei ole paras mahdollinen snorklauspaikka; ja varsinkin jos sataa se sekoittaa vedet. Mutta kun vuokraa pitkähäntäveneen tai muun paikallisen yrittäjän kautta veneen, niin ihan lähivesillä on hienoja paikkoja. Lapsille kyllä riittänee ihan polvivedessä snorklaaminen; me olimme ainakin ällistyneitä kuinka paljon kuhinaa ihan rantavedestäkin löytyy =) Koh Tao on varsinkin sukeltajien suosiossa, snorklaamaan pääsee lähempänäkin.
Sillä syrjällä saarta emme ole majoittuneet, mutta ei siellä ole paikkaa missä ei jotain toimintaa olisi. Lavataksilla/taksilla pääsee mihin vaan; voi olla hyvä selvittää hinta etukäteen koska jonkinasteen vedätystä oli ainakin 2007, kun viimeksi kävimme.
Jos pysähdytte Bangokissa mennen/tullen, niin ostokset kannattaa ehkä suorittaa siellä. Samuilta saa kaikkea, mutta siinä on pikkuinen saarilisä päällä ja valikoimat ei ehkä ole niin kattavat kuin Bangkokissa.
Ruokapuoli on tosiaan kunnossa, hyvää on.
Ihana paikka kaikenkaikkiaan, ja olemme menettäneet sille sydämemme.
(Ja paikan Suomibaareista saa kaikenkattavaa apua ongelmatilanteissa!)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2010 - 16:54

lokakuu ihan hyvä aika lomailla
snorklaus onnistuu kyllä
koh samui on saari joten ostos mahdollisuudet on rajalliset
ruokapuoli on ok