Onko insinöörit viisaita?

Sana vapaa...antakaas nyt tulla ihan laidan takaakin.

Lisätty: 25.11.2009 - 21:42

...hienoa tosi tyylikkäitä vastauksia, eikun lisää vaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.11.2009 - 00:23

Mitä eroa on lemmikillä ja insinöörillä?
...insinööriin ei voi kiintyä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.11.2009 - 21:31

Ingen gör´it ovat viisaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 21:32

hah hah hih hih. Ei meillä kotona eikä töissä. Reipas merkonomi päihittää heidät mennen tullen. En tietenkään tarkoita insinöörinapsuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.11.2009 - 21:43

Tottahan toki, hehän ovat opiskelleet enemmän kuin pelkän peruskoulun. Todellisuudessa heissä on viisaita ja vähemmän viisaita. Millä mittarilla sitten sitä viisautta mitataan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 22:03

Ei se lukeminen ihmistä viisaaksi tee...se on vaan tietoa.Sydämen viisaus on sitä aidointa ja parasta viisautta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 01:18

Avomieheni ja insinööri ja niin on itse asiassa isoveljenikin. Molemmat fiksuja ihmisiä kaikin tavoin. Avomies on matemaattisesti hyvin lahjakas siinä missä veljeni ajattelee asioita ilmeisesti enemmän käytännön tasolla.
Olen itse yliopistoihmisiä ja läheltä nähnyt miten iso ero ammattikorkealla ja lipastolla on. Kyllä hän on oppinut asioita helkkarin paljon käytönnönläheisemmin kuin meikäläinen. Ei amk mitään kirjasta pänttäämistä ole vaan tekemisen ohella opittua teoriaa. Sanotaan, että agronomi osaa selittää sen, mutta agrologi osaa tehdä sen. Näistä logi on se amk:n käynyt ja nomi yliopiston.

Lisätty: 27.11.2009 - 01:03

Ida kirjoitti: "Mikään muu ei ole niin viisas kuin ihminen - paitsi insinööri."

Viisaampi kuin ihminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 03:20

Insinöörejä on just niin monenlaisia kuin on ihmisiäkin. En ala kertoa tässä nyt vitsejä kun lähipiirissä on insinöörejä, joita vilpittömästi rakastan.

Mitä tulee amk:n opetukseen niin sanonpa vaan, että se on kyllä aika pitkälti omasta halusta kiinni mitä siellä oppii. Ei se opetuksen taso ole niin huikea, että kaikki insinöörit olisi hyviä.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 08:46

Tunnen vain yhden insinöörin, oman poikani joka on ollut töissä valmistumisestaan asti. Tällä hetkellä hän on erään alihankintafirman pomo. Sydämen viisaus kasvaa elämänkokemuksen myötä ja sitä toivon pojalleni. Insinöörivitsit ovat hauskoja ja varmaankin osa pitää paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 09:21

Vastaan lyhyesti: kyllä! Omalla alallaan experttejä.
Haluasinpa nähdä merkonomin joka kehittää esim. uudenlaisen lenokoneen tai muun toimivan vekottimen!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2009 - 10:50

Mikään muu ei ole niin viisas kuin ihminen - paitsi insinööri. Eikun oikeasti: turhaan heitä mollataan ja se johtuu varmasti siitä ettemme ole yltäneet heidän tasolleen. Kateus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 22:02

Lahdessa asuva tuttava on insinööri, hänellä on valtavasti luettua tietoa päässä sekä tietoa siitä kuinka asia pitää tehdä - itse hän ei osaa vaihtaa autoonsa edes renkaita. Luettu tiedon omaksuminen ja sen toteuttaminen on kaksi eri asiaa, useimmalla toki onnistuu, mutta ei kaikilla, ei vaikka olisi insinööri diploomin kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 22:56

koulutuksella ja viisaudella on yhteyttä hyvin vaihtelevasti - vaikka olisi insinööri