Tiedättekö mitä tarkoittavat vanhempieni vieläkin käyttämät sanat hipuli ja tanttu

Lisätty: 15.11.2009 - 18:50

Arvasin, että napsulaiset tietää. Hipulit on villasukat ja tanttu on mekko. Äitini on karjalasta ja isäni hämeestä. Että oiskohan sitten hämeestä nuo sanat kotoisin.

Avainsanat: pukeutuminen murresanat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 15.11.2009 - 14:24

Jos ovat vanhempiesi käyttämiä niin oletan niiden olevan henkilökohtaisia. Toivottavasti en arvailullani nyt loukkaa kysyjää kun vastaan hoikka ja tukeva.

Kysyjän kommentti

No eihän sitä pienistä loukkaannuta.Jännää että oikeat vastaukset tulivat; eli villasukat ja mekko. Isäni puhuu todella vieläkin hipuleista ja naisten tantuista. Kivat ehdotukset sinullakin oli. Tää on tätä napsuttelua!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.11.2009 - 13:59

Hipulit on sukat,mutta en tiedä tantusta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 14:22

En tiedä kerro jo?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 14:41

olisikohan ihan perheen sisäistä slangia, en ainakaan ole muualla noihin törmännyt

joissakin ihan muissa yhteyksissä kuin "vaatetus/pukeutuminen" hipuli voi olla synonyymi hepulille joka taas on sellainen pienimuotoinen hysteerinen reaktio ja Tanttu on aika tunnettu sukunimi (mm. Erkki Tanttu)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 15:12

Ei mitään havaintoo, mutta veikkaan aamutossuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 15:40

Tanttu on mekko ainakin eteläpohjalaisittain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 17:22

Tanttu on hame,hipulista en ole kuullut.Hepuli on kyllä tuttu sana.