Perheessänne/taloudessanne syödäänkö aamu-palaa tai aamiaista?Tarkoittanee samaa,mutta merkitys eri,mun mielestä.

Olen suuri aamiaisen nauttija.

Avainsanat: aamiainen/aamu-pala kumpi maistuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 12:38

ehkä lähinnä aamupalaa, ainoastaan kahvi on lämmintä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 09.09.2009 - 12:56

Ei kumpaakaan, kahvin juon pelkästään naamariini aamuisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 13:12

" Syö mitä saat, se on elämisen ehto" lauloi jo Antti-vainaa.
Aamun ruokailu määräytyy sen mukaan, mitä kaapissa on ja paljonko tuli varattua aikaa.
Jos herään yksin, niin kahvi riittää, sellainen puoli litraa. Jos on seuraa, niin useimmiten pöydässä on neljänviljan puuroa ja leipää lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 13:22

Kotona syödään yleensä aamupalaa, paitsi viikonloppuisin syödään aamiaista (melkein aina) vähän juhlavammin; pekonia, paistettuja munia yms.
Olen samanlainen aamiaisherkuttelija, kuin PateT. Koska olen työni aikaisemmin matkustellut aika paljon,pääasiassa yksin, niin totuin valitsemaan ne samat hotellit, joissa tiesin saavani herkullisen aamupalan.
Kaukoidän hotelleissahan on miltei kaikissa aivan loistavat aamiaiset. Euroopassa suosikkini on Wienissä Hilton (Am Stadtpark 3). Vähän lähempänä esim. Vilnassa SAS Radisson (taitaa olla nykyisin Radisson Blu) on ollut suosikkini muutenkin, mutta juuri aamiainen on tosi hyvä.Moskovassa esim. Sheraton Palace ja Pietarissa taas Radisson tarjoavat myös monipuoliset aamiaiset, tarjolla on mm. mätiä ja kuohuviiniä.Elsasissa Saksan ja Ranskan rajalla on Hotel Cheval Blanc...jne. No, tämä lista alkaa paisua jo vähän liian pitkäksi. Tulee ihan vesi kielelle, kun muistelee noitakin paikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 13:46

Aamiaista lähinnä, siksi sitä kutsun.
Matkustaessani valitsen mikäli mahdollista sellaisen hotellin jossa on kunnon aamiainen/aamupala.
Ruotsissa hotelli Solhemissa oli tosi hyvä aamiainen, gluteenitontakin järjestyi mukavasti ja laaja repertuaari kaikkea mahdollista. Sillä pärjääkin aika pitkään.
Seuraava hotelli onkin luultavasti Hotel Tilto Vilnassa, siellä kerrotaan olevan erinomainen aamiainen (ja hotelli muutenkin upea). Työn puitteissa ei toki läheskään aina voi hotellia valita, jos on kokous jonka kaikki osallistujat pyritään saamaan samaan hoetlliin jossa myös viralliset osuudet järjestetään. Hyviä paikkoja ne ovat aina olleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 13:48

Kyllä pakko aamusta saada kahvit+ruispala ja päälä sinihome-koskenlaskijaa..aika usein..tai sitten vaan pelkkä paahdettu ruispalaa ja kevyt levitettä päälle..ja sen jälkeen pieni pipari..tulee täyteläinen ole...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2009 - 13:53

Jossain vaiheessa aamua heitän yhden leivänpalan ja lasillisen vettä sisuksiini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 14:19

Eipä oikeastaan kumpaakaan. Meillä sitä kutsutaan aamukahviksi. Siihen kuuluu kaikenlaista, joskus puuroakin, jos joku sitä keittää, marjoja tai hilloa, kahvia, teetä, leikkeleitä, leipää, joskus jopa paahdettuna, harvemmin munia tai paistettua pekonia, koska sitä ei kukaan jaksa tehdä, mutta jos jaksaisi, niin sitten sitäkin. Huh, mikä lause. Aamiainen on minulle herkkuhetki monella tapaa: olen usein yksin, katselen ikkunasta avautuvaa (järvi)maisemaa, puiden lehtiä, lintuja ja kaikkea kaunista samalla kun juon kahviani. Usein lasken kupin kädestäni ikkunalaudalle. Saan tähän aamuhetkeen kulumaan joskus pidemmänkin ajan. Jopa napsuttelua olen joskus harrastanut samanaikaisesti, mutta usein se seuraa vasta aamukahvin jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 15:25

Aamupalan minä syön joka aamu. Tummaa leipää ja kuppi kahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 16:08

Aamulla syödään aamu puuro myöhemmin kahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 16:11

En tiedä kumpaan minun puuroni ja kahvini kuuluu.Mieheni syö aamulla voileipää maitoa ja kahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 16:38

Palanpainikkeeksi juon kupposen!
Tuolla Orlandossa aamukävelyllä ennen klo 7 katselin kun läheisen rakennustyömaan pomo istui kopissaan ja katseli piirustuksia samalla juoden termosmukistaan jotakin (kahvia?) ja oli iso höyryävä sämpylä vieressä.
Huomasi kun kävin kurkkaamassa pihalle, siinä muutama sana yritettiin vaihtaa ammattiveljet nääs!
Takaisin tullessa portin reiässä oli cadillac jonka takalaudasssa oli kalankuva ja teksti Jesus fishing.
Tuntui johtaja liituraitapuvussaan haukkuvan mesun pystyyn siihen paikkaan.
Onneksi minulla ei koskaan ollut sellaisia kalastajia pomona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 16:59

Kahvia täytyy saada ensimmäisenä ja kun silmät aukenee paremmin,sitten Markussedän kaurapuuro.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.09.2009 - 17:35

Minulle se on aamupala. Aamiainen on kai vähän runsaampi, kuin aamupala.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 17:58

Kyllä se on aamukahvin nimellä, vaikka siinä syödäänkin jotain.

Kaksi fakiiria nauttivat aamiaista piikkimatoillaan. Toinen kysyi:
- Mitä sinä teet aamiaisen jälkeen?
- Menen hammaslääkäriin.
- Sinä se vaan huvittelet kaiket päivät, sanoi toinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 18:19

Aamukahvia pääasiallisesti. Pikapuuro näin viikolla oivallinen aloitus kahvin lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 18:30

aamupala.. joskus ehkä aamiainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 18:45

Aamupalaa meitil arkisin; ne kahvikupposet, tuoremehu, ruisleipä ja jokunen leikkele leivän päälle, viikonloppuisin vois käyttää tätä aamiaistermiä meitil (tosin ei joka viikonloppu); paistettuu pekonii, munii keitetty/paistettu, paistettui nakkei, uunituoretta sämpylää, kurkkuu, tomaattii, juustoo, tms...hmmm täytyypä käydä 'katsastaan' taas jääkkaappii, mut siitä hyvä tää, et pelkkä oven aukasu riittää ja huomaakin, ettei mun teekään mitään mieli tällä kertaa, hih...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 20:54

kahvi ja savuke aamupalaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 21:08

Tähän on pakko vastata että kotona en syö ennen puoltapäivää koskaan, en tiedä mistä se johtuu mutta näin on ollut aina. Ehkä aikoinaan oli niin kiire töihin ettei ehtinyt syömään...
Reissussa en jätä aamupalaa syömättä, kun sen on maksanut niin silloin myös tankataan kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:48

Aamutee ja pari leipää. Silloin tällöin puuroa marjojen kera. Viikonloppuna aamu voi alkaa kahvillakin.