Täällä on ollut hauskoja murre-sanoja,mistä selviää oikeat vastaukset arvoituksiin? Yleensä olen heitellyt vain arvauksia,kun en

tunne muita murteita.

Lisätty: 16.06.2009 - 11:28

Hyvä ciby,kannatan sun ehdotusta,sillä yleensä kysymykset on framilla pari päivää;uusia tulee kaiken aikaa,mutta jos jotain murre-arvoitusta pohtii,voi etsiä edellisiltä sivuilta lisäyksistä vastausta.Kannatan.

Avainsanat: murresanat selitykset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 18:21

Liian työlästä lähteä etsimään monen päivän takaisia juttuja.
Tähän pulmaan voisi ylläpito keksiä uuden kategorian.

Minäpä tässä samalla kannan vastuun omista murre sanoista, joita kyselin.
* jälistöö = jäljittää, seurata
* nutee = väsynyt
* tuslaakisoppa = pienistä ahvenista tehty soppa ( 80v anopin kokelas tekee tätä ja o aito
savolaane

Sit oli pari muuta vierasperäistä sanaa, mutta ei savvoo.
Hyvinhän niitä oli Napsulaiset arvailleet ja oikeitakin vastauksia oli, paitsi ei sopalle =)

Kysyjän kommentti

Kiitos,musta tuntuu,et en arvannut yhtään oikein,ei se mittään!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.06.2009 - 11:04

Sehän täällä on pieni ongelma, varsinkin kun se 'paras vastaus' ei suinkaan aina ole se oikea vastaus,

Tässä yhteydessä peräänkuuluttaisinkin sitä 'kysyjän vastuuta' eritoten silloin kun on arvuuttelusta kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 11:17

voitaiskos tehdä sellainen juttu, et kysyjä laittaa muutaman päivän päästä sinne vastauksen... oiskos tuos itua.... ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 11:31

Valokki on aika jännä,enkä olisi sitä milloinkaan itse keksinyt.Liityy metsään ja suohon tai olikeastaan löytyy sieltä?
Luulen kyllä napsulaisissa olevan tietäjiä,mutta toki laitan vastauksen vaikka huomenna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.06.2009 - 11:37

Itse olen pyrkinyt siinä vaiheessa kun olen valinnut parhaan vastauksen laittamaan lisätietoa ja sen vastauksen mitä olen hakenut tai mikä on oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.06.2009 - 11:46

Minä en ainakaan viitsi lähteä enää etsimään vuorokaudenkaan vanhoja kysymyksiä. Ovat jo niin kaukana listalla. Ja jos ei muista avainsanaa, niin ei sitä enää kovin äkkiä ja helposti löydä. Useimmiten on jäänyt oikea vastaus saamatta jopa asiakysymyksiin, kun se kysymyksen hakeminen on niin työlästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.06.2009 - 13:16

Yleensähän oikea vastaus paljastetaan myöhemmin, aina en ole vaan muistanut seurata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 14:55

Monta outoa sanaa on kyllä jäänyt selittämättä,, joten vastaisuudessa kannatan sitä, että noin seitsemän virheellisen arvauksen jälkeen voisi jo kysyjä vastata itse. Mikä oli se herkku, jolla oli karvaiset juuret ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 15:51

Valokki on hilla, lakka, muurain.

Sehän on kuvaava nimi kullankeltaisena se suolta / nevalta / rämeeltä valottaa, valokki.