Miten suhtaudut vuohenputkeen ? Mainio villivihannes vai ikävä kiusankappale ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 15:41

Hiki oikein kihosi otsalle, monta päivää olen sitä repinyt tontiltamme ja yli 20 vuotta, ei siitä ikinä pääse eroon, vihaan sitä niin paljon että en varmasti siitä salaattia tee.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 15:49

Ikävä kiusankappale.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 15:50

ikävä kiusankappale

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 16:07

Kaunis kasvi tuolla luonnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:07

Vuohenputki on kevään ensimmäisiä syötäviä villivihanneksia. Maku on parhaimmillaan silloin, kun lehdet kerätään vaaleanvihreinä ja vielä hiukan suppuisina. Sitä voi käyttää nuorena silputtuna salaateissa ja keittojen lisänä sekä pinaatin tai kaalin tapaan valmistettuna. Sitä voi myös pakastaa tuoreena tai kuivata talven varalle lehtivihreäsekoituksiin. Kuivattua vuohenputkea voi käyttää mausteena. Lehdet sisältävät mm. rautaa ja C-vitamiinia. Suosittelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 16:18

nätti kasvi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:19

nätti on, mutta ikävä kiusankappale !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:33

Ikävä kiusankappale, mutta vihollinen jonka voi syödä suihinsa:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 17:09

Kiusankappalehan se on puutarhassa. Eri asia jos haluaa sitä viljellä ja herkutella salaatissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.05.2009 - 17:26

Meillä on Maarit13Sta kanssa sama harrastus. Huh. Ei se taida ikinä hävitä. Onhan se kaunis kun se on naapuritontilla ja sitä on paljon yhdessä läjässä. Toinen vihonviimeinen jokavuotinen riesa on Palsami. Sama juttu senkin kanssa, ei kiitos meidän tontille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 18:48

Riivake se on, hautaa kaikki muut allensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 19:35

kaunis kasvi, mutta mistäköhän johtuu, ei niitä meitin pihassa kasva, tuolla mäen alla kylläkin, mutta ei edes meitin tontilla täällä kalionpäällä, no eikai viihdy täällä kuivuudessa..niinkuin ei moni muukaan kasvi, mutta kyllä täälläkin rikkaruohoja kasvaa kiusaksi asti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 20:07

Ei onneksi - ? - kasva täällä Taka-Lapissa.
Väinönputki, saamelaisten vanha ravintokasvi, on komea näky, jonka siemeniä olen kylvänyt kasvimaan takana solisevan pikkupuron varteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 21:24

Onneksi ei tarvitse taistella vuohenputken kanssa,kun ei pihalla niitä kasva.
Luonnossa kasvakoon rauhassa. Enkä ole koskaan tehnyt vuohenputkesta mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 00:34

Ei ole suhdetta moiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 08:47

Ei se mitään haittaa,ruohon leikkuri syö sen ihan mielellään,ei tarvitse repiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 11:20

Nättihän se on,jos ei tule puutarhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 13:14

Meillä on sellainen pihalla mutta, ei ole levinnyt minnekään. eikä ole myöskään ksoskaan kukkinut. ollut jo monta vuotta. ei ole ollut kiusaa siitä meille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 19:46

Mökillä sitä kasvaa ja jos ei ihan pihamaalle leviä, niin olkoon.