Mikä on maailman ateistisin maa? Tänään luin jutun lehdestä.

Lisätty: 20.04.2009 - 09:33

Kerron että cibyn vastaus on väärä... wiki ei ole ajan tasalla.

Lisätty: 20.04.2009 - 11:04

Oikea vastaus on Viro. Ajatelkaa nyt sen maan taustaa, asianhan ymmärtää. Juttu oli HS:ssa tänään.

Lisätty: 20.04.2009 - 11:14

Viron entinen isäntä kielsi uskonnon harjoittamisen maassa, virolaiset kasvatettiin ateisteiksi. Siitä se johtuu. Pioneeritoiminta ja muu hömppä oli uskonnon tilalla.

Lisätty: 20.04.2009 - 12:03

"Uskomus" ei näissä asioissa ole se ratkaiseva, vaan tutkimustulokset ja faktat. Maat joissa on valtion kirkko, aika suuri määrä asukkaista kuuluu valtion kirkkoon (Suomessa muistaakseni 85%... ainakin joskus on ollut niin).
Mutta lukekaa se Hesarin artikkeli, siitä nyt kysyin, en ateistien henkilökohtaista mutu-tietoa. Itsellenikin tuo Viro oli pieni yllätys, aiemmin en ole asiasta lukenut enkä sitä edes miettinyt. Moni muu asia selittyy tuolla myös....

Lisätty: 20.04.2009 - 12:25

Annoin kyllä vastata, en antanut oikeata vastausta lainkaan heti. Vastauksia tuli aika harvakseltaan.... sorry vaan mutta jos ei ole lukenut HS:a, oikeata vastausta ei tule koskaan, tulee sensijaan noita mutuvastauksia eli arveluita.
Otan asian huomioon enkä kysele, sillähän siitä pääsee.

Lisätty: 20.04.2009 - 12:54

Tämä nyt menee jo ihan asiattomaksi... tuo juttu varmaan tulee viiveellä sinne maaseudun lehtiinkin.
Pitäisi kait pysyä "marttakerhon tasolla" ksymyksissä, ei tulisi hankauksia.
Olen kuvitellut että myös maakuntalehdet julkaisevat samoja tutkimustuloksia mitä valtakunnan päälehti (joka ilmestyy myös nettiversiona muuten).

Avainsanat: vähiten uskonnollisin maa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2009 - 10:51

Ruotsi.

Lisätty: 21.04.2009 - 23:13

Viroa tuo google pukkaa kymmeniä osumia, mutta en halunnut sitä mainita, vaan hain myös lontoon kielellä.

www.abovetopsecret.com/forum...300282/pg1

mybroadband.co.za/vb/showthr...hp?t=85507

www.kirainet.com/english/the...countries/

Eli ihan "Mutu" menetelmällä en sentään vastannut.
Kysymykseen ei ole täysin yksiselitteistä vastausta.
Sen huomaat, jos vaivaudut katsomaan linkkini.

Lisätty: 21.04.2009 - 23:45

Kuten varmaan arvaatkin, että en varsinaisesti luota juuri HS:n uutisiin, vaan haluan tarkastella asioita muiltakin kanteilta.

Lähteet:
Netti

Kysyjän kommentti

Paras vastaus, mutta se mihin viittasin ei ollut pelkästään HS:n artikkeli vaan asia perustuu tutkittuun tietoon. Suomalaisen srk:n (Tallinnan ) pappi tekee väitöskirjaa ja häntä oli haastateltu asian tiimoilta.On kyse tutkitusta tiedosta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2009 - 09:32

Tšekki – Wikipedia
59 % väestöstä ei tunnusta mitään uskontoa. [4] Kaikkiaan 34 % väestöstä kuuluu johonkin uskontoon. Tšekki onkin Euroopan ateistisin maa. .

Lisätty: 20.04.2009 - 09:34

Kumma vain, että kaikkien ulkomaalaisten tutkimuksien mukaan Suomi on maailman ateistisin maa.

Lisätty: 20.04.2009 - 11:18

totta tuo onkin ,..kiitos tiedosta...tämä napsula on kyllä verraton tietolähde ja joka päivä oppii uutta....

Lähteet:
wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:32

suomikin varmaan on aika ateistinen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:34

Tsekki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 11:10

Virolaisia kun on alistettu ja huijattu läpi historia, niin he osaavat ehkä hieman paremmin tunnistaa huijarit ja höpön puhujat, joten on ymmärrettävää, etteivät anna uskovaistenkaan niin helposti itseään huijata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 11:43

Jos se pioneeri hömppä estää ihmisten tappamisen uskon varjolla, niin suosittelen sitä kaikkiin maihin.
Sillä siis voidaan kysyjän mielestä säästää miljoonia ihmishenkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.04.2009 - 11:43

Minä uskoisin että ruotsi on aika kova ateistimäärältään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 12:18

Mitä tarkoitat ateistien mutu tiedolla? Mistä sellaista olet saanut, kun ei täällä sellaista näy?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 12:20

Kiitos vaan ahmat12. Et anna kaikille edes mahdollisuutta vastata, kun jo ilmoitat vastauksen kysymyksesi yhteydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 12:50

Eikä kaikille tule sitä Hesariakaan, niin silloin voi ateistikin arvailla ja Wikistä katsoa, ei kyllä Turun Sanomaakaan kaikille tule, tasapuolisuuden nimissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 19:05

Virossa on paljon piilouskovaisia,johtuen varmaan näistä heihin kohdistuneista vainoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 23:36

Ei HS tiedä asiaa. Muutenkaan absoluuttista vastausta et saa. Otaksun , että Nauru.