Turun Neva Tours

Turun Neva Tours logo
  • Venäjän, Valko-Venäjän ja Baltianmaiden matkoihin erikoistunut matkatoimisto.
  • Toimistoja seuraavissa kaupungeissa: Turku

Turun Neva Tours: Kokemuksia

Kerro kokemuksistasi!

Oletko ollut matkalla, jonka Turun Neva Tours on järjestänyt? Suosittelisitko tätä matkatoimistoa muille? Kerro kokemuksistasi!

Voit kertoa esimerkiksi matkajärjestelyjen toimivuudesta, opaspalveluista, matkatoimiston järjestämistä retkistä ja asiakaspalvelusta.

KK
12.02.2020 klo 10:09

Olimme matkalla 8-10.2.2020 Pietariin. Lähtö- ja paluupaikkana Turku. Kaikki sujui mallikkaasti, no problem.
Erityinen kiitos kuljettaja Raimolle, asiantutijuus ja luotettavauus hienolla tasolla. Saimme mm. paljon lisätietoa kohteestamme hänen kertomana.
Eka matkamme Neva Tourisilla, kokemus oli mielyttävä ja tulevaisuudessa voimme hyvinkin käyttää ko. firmaa uudelleen.
K & L

Järjestelyihin pettynyt
22.09.2017 klo 17:53

Siperian pitkällä bussimatkalla meillä oli opas joka ei osannut venäjän kieltä. Hän kyllä kertoi tsaarin hovista ja sen juonitteluista, mutta minua olisivat kiinnostaneet enemmän näkemiemme paikkakuntien elinkeinot, talous ja tavallisten ihmisten elämä. Olisi ollut syytä käyttää paikallisoppaita ja tulkkauskykyistä matkaopasta. Monilla alueilla oppaamme oli myös ensikertalainen ja hän sanoikin ettei hän ole opas vaan kartanlukija. Huippu oli että matkatoimisto toheloi paluumatkan junalippujen suhteen ja sijoitti minut ja puolisoni eri makuuvaununosastoihin eivätkä he korjanneet asiaa vaikka vaadimme, vaikka heidän pomo tuli paikalle. Venäjällähän miehet ja naiset nukkuvat puettuina samoissa makuuvaunuosastoissa, ja meille olisivat kelvanneet 4 hengen hyttiin ketkä tahansa kavereiksi. Miehelläni ja minulla oli yhteiset eväät ja olisimme halunneet koko matkan katsella yhdessä maisemia, siitähän me maksoimme. En enää käytä tuota matkatoimistoa.

TNT-asiakas
27.08.2015 klo 23:56

Päätin näpytellä kokemuksistani kun luin jonkun \"pöljän mustamaalarin\" kirjoittaneen 8.8.15 rankkoja \"rosvo\" ja \"salakuljettaja\" syytöksiä. Juristi lienee laatimassa syytekirjelmää moisesta kirjoittelusta. Olen ollut Turun Neva Toursin tyytyväinen asiakas vuodesta 2000 lähtien. Palvelu on ollut asiallista, neuvovaa ja hyvin Venäjän paikalliset olosuhteet tuntevaa. Esimerkiksi neljän päivän reissu to - su Pietariin on suositeltava. Aikaa perilläoloon jää mukavasti. Kolmen yön majoitus seisovan pöydän aamiaisella ! Hyvä kun on edes yksi suomalainen ja turvallinen vaihtoehto Turun Neva Tours kymmenien venäläisten pikkubussien ja virolaisen expressenin joukossa. Matkatoimistoani Turun Neva Tours en vaihda

Julia Linus Bus Company
08.08.2015 klo 18:08

Turun Neva Tours myy retkiä ja kiertoajelut Pietarissa kuin myös ottavat Suomesta matkustajia Venäjälle ja päinvastoin, eivät maksa tästä toiminnasta veroja Suomeen tai Venäjälle. Mitä Suomen bussifirmat ajattelevat tästä villistä toiminnasta, jotka syövät heidän leipänsä. Vapaamatkustajia haaliva yritys. Montako ikonia kuljettaja Tane Muikku on tuonut rajan yli ?

Julia & Raimo Kaisanlahti
08.08.2015 klo 17:43

Rosvo firma, tosi ahne keksi aina syitä lisämaksuihin.

POSTIA PIETARISTA SAAT ODOTTAA
20.04.2015 klo 12:04

Kokemuksia matkan jälkeen: Olen tässä nyt odottanut kolme viikkoa:tulevatko kortit Pietarista Moskvahotellista. Tiedoksi,siis; älä lähetä postia, ei siitä kenellekään mitään iloa ole; paitsi anastajalle. IKÄVÄÄ, että alentuvat tällaiseen. Matkatoimisto voisi varoittaa sinisilmäistä matkailijaa tästä kämmistä, jäi todella ikävä maku.

Ylimääräinen asiakas?
16.06.2014 klo 21:21

Oma porukkamme varasi Pietarin omatoimimatkan Nevatoursin kautta. Itse matka sujui hyvin ja sovitusti, mutta toimistolta saamamme asiakaspalvelu oli vähintäänkin alkeellista. Varasimme siis junamatkan ja hotellin matkatoimiston kautta. Pyysimme ensin tarjousta toimistolta, joka oli muihin pyytämiimme tarjouksiin nähden sopivin ja edullinen. Maksuvaiheessa sitten ilmeni, että tarjous olikin laskettu suuremmalle porukalle kuin mitä oli lähtijöitä, vaikka matkatoimistolle oli jo alussa ilmoitettu lähtijöiden määrä. Tarjouksessa mainittu hinta oli siis vajaa parisataa euroa alhaisempi kuin se, mitä jouduimme maksamaan. Kun kysyimme, voisimmeko saada jotain korvausta, saimme vain vihaisen viestin, jossa vika sysättiin meidän niskaamme. Meidän olisi siis pitänyt tietää, että tarjous oli virheellinen, vaikkei toimisto ollut lisännyt siihen mainintaa, minkä kokoiselle porukalle se oli tehty. Mielestämme olisi ollut edes kohtuullista, jos toimistolta olisi osattu pyytää anteeksi ja pahoitella asiaa. Luulisi sen olevan kunnollisen yritystoiminnan perusasioita. Lisäksi yhteydenpito toimiston kanssa oli muutenkin vaikeaa. Esimerkiksi kun ilmoitimme joistakin matkasuunnitelmaamme tulleista muutoksista toimistoon, niitä ei ilmeisesti kirjattu ylös. Onneksi matkamme sujui sentään hyvin, siitä liikenee pari tähteä. Toivoisin kuitenkin, että toimisto jatkossa palvelisi kaikkia asiakkaitaan tasapuolisesti, ettei asiakkaan tarvitsisi mennä sinne hattu kourassa ja anteeksi pyydellen matkaa varailemaan. Luulisi, ettei Venäjän-matkoja järjestävillä matkatoimistoilla olisi näinä aikoina hirveästi varaa huonoon asiakaspalveluun ja asiakkaiden menettämiseen. Itse en kyseisen toimiston palveluja aio enää käyttää, enkä pysty suosittelemaan sitä muillekaan. En olisi uskonut, että kerrankin asiat hoidetaan paremmin Venäjän kuin Suomen puolella.

kartsa
01.01.2014 klo 18:05

Kerran olen ollut Neva Toursin matkalla Laatokan ympäri sekä pari kolme kertaa bussilla Helsingistä Pietariin ( viikonloppumatka). Kaikki on toiminut asiallisesti, tuntuvat kuskit ja oppaat tuntevan Venäjän systeemit. Ehdottomasti suositeltava vaihtoehto Pietarin ( tai Venäjän) reissuun.

Tuula
14.12.2012 klo 15:04

Asiallinen ja samalla ystävällinen palvelu, ei ongelmia. Jopa kerran, kun olimme omatoimimatkalla, pääsimme pientä korvausta vastaan opastetulle kaupunkikierrokselle Moskova-hotellista Turun Neva Toursin bussissa.

Saapasmatkailija
29.08.2012 klo 12:07

Olen ollut Neva Toursin räätälöidyillä matkoilla Pietariin ja Petroskoihin noin kymmenen kertaa, kuljettajana Tauno Muikku. Matkat ovat sujuneet hyvin ja olemme saaneet nähdä ja kokea enemmän kuin matkan hintaa on kuulunut. Voin suositella !

Epäluotettava
06.02.2012 klo 16:09

Tilasin ja maksoin matkan pääsiäiseksi 0.2.-05.4.2010 Pietariin matkatoimisto Turun Neva Toursilta. Meillä oli aikomus juhlia Pietarissa 03.04.2010 myös naisystäväni syntymäpaivää. Turin Neva Toursin aikataulun mukaan matkatoimiston charter bussin piti lähteä Karhulan Lija-autoasemalta perjantaina 02.04.2010 klo 9.00 aamulla. Koska paikallisbussia Kotkasta Karhulaan ei tullut, otin taksin tuona kyseisenä aamuna 02.04.2010 varttia vaille yhdeksän. Matka taksilla Kotkasta Hovinsaarelta Karhulan linja-autoasemalle kesti 10 minuuttia, ja olin Karhulan linja-autoasemalla tasan viisi minuuttia vaille yhdeksän ELI SIIS AJOISSA. Kun mitään matkatoimisto Neva Toursin charter bussia ei tullut, odotettuani puolitoista tuntia lähdin paikallisbussilla pettyneenä takaisin Karhulasta Kotkaan. TÖRKEYDEN HUIPPU ON, kun sitten matkatoimisto Turun neva Toursin omistaja soitaa minulle ja valehtelee päin naamaa, että matkatoiston bussi oli Karhulan linja-autoasemalla, ja että se lähti Karhulan linja-autoasemalta kohti Pietaria kaksi munuuttia vaille yhdeksän.

Marika
10.08.2011 klo 09:56

Useita reissuja tehneenä ja monta kertaa Nevatoursin kautta. Palvelu hyvää, aikataulut pitää ja asiantuntemus huippuluokkaa. Suosittelen.

Kari
18.06.2011 klo 14:58

Kaksi tai kolme kertaa olen ollut Neva Toursin matkassa Pietarissa ( Helsingistä Pietariin) sekä toissa kesänä viiden päivän kierroksella Laatokan ympäri.. Kaikki on toiminut täysin moitteettomasti, todella asiansa osaavaa henkilökuntaa koko porukka. Todellakin voin suositella Neva Toursin matkoja ja heti kun ehdin lähden taas matkaan.

Anonyymi
07.06.2011 klo 14:21

Olen juuri varaamassa uutta reissua Turun Neva Toursin kautta ja mieleen muistui kaksi aiempaa. Syyskuussa 2009 neljän päivän matka, Rami kuskina ja matkanjohtajana. Heinäkuussa 2010 kolme päivää Tanen kyydissä. Aivan mahtavat matkat molemmat, hieman erilaiset. Mutta hauskaa oli ja huolta pidettiin. Turvallinen olo oli koko ajan ja ihana kuulla historiaa ja mukavaa kerrontaa. Kaupunkikierrokset kummallakin kerralla saman paikallisen oppaan kanssa oli tosi hyvät ja paljon tasokkaammat kuin vastaava laivaristeilyn aikana tehty.

Varmasti kannattaa
10.02.2011 klo 15:14

Olimme Pietarissa Neva Toursin matkalla 3.-6.12.2010. Lähtö Jyväskylästä Lahden kautta Pietariin, paluu Viipurin kautta. Matkatoimiston toiminta ensiluokkaista. Matkan järjestelyt, linja-autonkuljettajat, oppaat, retket, hotelli, kaikki erinomaisia. Uusi Neva Toursin matka jo suunnitteilla. Suosittelemme.

Maria
23.09.2010 klo 18:27

En ole näin huonoa palvelua saanut missään matkatoimistossa.

raila niemi
28.03.2010 klo 22:38

Vielä syksyllä suunnittelin viettäväni yhden keväisen viikonlopun Roomassa. Kun vanha sairaus muistutti olemassaolostaan ja lääkäri kielsi lentomatkat jouduin hautaamaan kaikki suunnitelmani. Siitä oli seurauksena suora syöksykierre masennuksen syvimpiin syövereihin, jossa rämmin itsesäälin sameassa suossa miettien miten selviäisin läpi pitkän ja pimeän talven ilman minkäänlaista matkan odotusta. Vaan sitten syttyi päässäni lamppu tuoden valoa pimeyteen ja antaen ensiapua matkakuumeeseen. Itänaapuriin pääsisi bussillakin ja sielläkin riittäisi yllin kyllin nähtävää. Talossamme on lenkkisauna jonka lauteilla kokoontuu kerran viikossa mummoparlamentti jossa käsittelemme viikon tapahtumat ja päivitämme viimeisimmät juorut. Kerrottuani lähteväni Pietariin sain osakseni sääliviä ja järkyttyneitä katseita. Yksi uskoi minun tulevan ryöstetyksi jo ennenkuin ehtisin bussista hotelliin ja toinen kehoitti ottamaan mukaan omat eväät ettemme vallan nälkään nääntyisi, perillä kun meille tarjottaisi vain hapankaalia ja suolakurkkuja. Taisivat olla mummojen muistot vanhan vallan ajoilta ja kieltämättä omatkin muistoni olivat päivittämisen tarpeessa. Joten ei muuta kuin tuulta päin ja niinpä eräänä maaliskuisena torstai aamuna nelihenkinen seurueemme nousi Riihimäeltä Neva Toursin bussiin suuntana Pietari. Rajamuodollisuudet sujuivat sutjakkaasti ilman minkäänlaisia jonoja. Matkalla poikkesimme Terijoella missä Suomenlahden rannalla vanhat pitsihuvilat nukkuivat ruususen unta. Niiden viereen oli rakennettu venäläisten uusrikkaiden betoni linnoja jotka eivät ainakaan minun silmiäni viehättäneet. Iltapäivällä saavuimme Pietariin ja majapaikkaamme hotelli Moskovaan. Hotelli sijaitsee Neva joen kainalossa missä pääkatu Nevski Prospekti loppuu. Neva nukkui vielä talviunta paksun jääpeitteen alla. Vaikka hotelli on valtava neuvostoaikainen kolossi, se ei ole silti kolkko vaan on tyylikkäästi remontoitu. Hotellin alakerrassa on metro ja ruokakauppa Prisma. Huoneet ovat siistit ja tilavat, niissä on jopa pieni jääkaappikin. Perjantaiaamu valkeni aurinkoisena, ilmassa saattoi jo aistia kevään. Koska viikonloppu oli tulossa oli kaupunki ruuhkainen joten suunnistimme maaseudulle Tsarskoje Seloon. Katariinan palatsin 300 metriä pitkä julkisivu on koristeltu veistoksilla sekä kultauksilla. Korkeiden valkoisten lumikinosten ympäröimänä se oli majesteetillinen näky. Nousimme portaat toiseen kerrokseen ja kierroksemme alkoi juhlasalista. Sali on valtava ja tilan tuntua lisäävät lukemattomat peilit. Seinät on koristeltu lehtikullalla ja kultaisilla lampeteilla. Samanlaisia huoneita vain hieman pienempinä jatkuu loputtomiin kunnes tulimme kuuluisaan meripihkasaliin. Huoneen seinät lattiasta kattoon asti on koristeltu meripihkamosaiikilla! Teimme vielä kierroksen palatsin talvisessa puistossa. Tunnelma oli sadunomainen, täällä aika tuntui pysähtyneen. Ajan halki kantautui korviini lasten ääniä, suuriruhtinattaret ilakoivat talvileikeissään. Polun mutkan takaa vastaani asteli tutun näköinen mies lauma collieita ympärillään, tsaari Nikolai ulkoiluttamassa koiriaan. Illalla olimme Nikolajevitsin palatsissa katsomassa kansantanssiesitystä. Mummollakin oli silmänruokaa kun nuoret, komeat miehet tanssivat ripaskaa. Väliajalla joimme vodkaa ja shampanjaa sekä söimme kaviaaria. Hapankaalista ei tietoakaan! Lauantaina aamupäivällä pietarilaisten vielä nukkuessa teimme kaupunkikiertoajelun. Bussin ikkunasta tutkailimme kaupunkia. Verikirkolla pidimme valokuvaustauon, kiertoajelu päättyi Iisakin aukiolle. Jos Verikirkko on feminiininen kauniine ja siroine kupolineen, niin Iisakinkirkko on maskuliininen, jykevä ja yksinkertainen. Sisäpuolelta se oli pettymys. Tokihan se oli kaunis ja vaikuttava, mutta koska se ei ole toimiva kirkko vaan museo niin siltä puuttui henki ja elämä. Poissa olivat ihmiset ja harras tunnelma, ei ollut lampukoita eivätkä suitsukkeet tuoksuneet. Iisakin kirkolta siirryimme Eremitaasiin jossa aikaa tutustumiseen oli varattu kolmisen tuntia. Siinä ajassa ei ehdi raapaista edes pintaa, mutta kolmessa tunnissa täyttyy jo aivojen kovalevy, enempää ei taidettakaan pysty kerralla suodattamaan. Kaiken lisäksi katsellessani Rubensin ja Rembrantin maalaamia reheviä naisvartaloita tunsin eläväni aivan väärällä vuosisadalla. Illalla olisi ohjelmassa ollut vielä sirkus, mutta eläinsuojelutyötä tekevänä ihmisenä jätin sen periaattellisista syistä väliin. Sunnuntaiaamu ja kotiinlähtö koitti liian aikaisin, paljon jäi vielä näkemättä. Päätimmekin tulla kesällä uudelleen, sillä tälläinen viikonloppumatka katkaisee arjen mukavasti. Kotimatkalla poikkesimme vielä Viipurin torilla vaikka takapenkin väsynyt poikajoukko yritti sitä vastustaakin. Huutoäänestystä ei tarvittu sillä me vanhemmat rouvashenkilöt mulkoilimme takapenkin hiljaiseksi. Kaiken kaikkiaan hieno ja antoisa reissu, palvelu oli kaikilta osin ensiluokkaista, iso kiitos Julialle ja Neva Toursille. Suosittelen lämpimästi!

tapani kokko
14.02.2009 klo 13:09

Olen 2 kertaa hakenut kauttanne vuoden viisumia Venäjälle.Poikani kanssa olimme joulumatkalla muistojen Pietarissa,kaikki oli todellla mukavaa.Asikaisten kadun tytöt ovat todella asiansa tuntevia,mukavia ja ystävällisiä,kiitos 10+ tapani kokko

Kokemuksia matkatoimistosta: Turun Neva Tours

Nimimerkkisi:

Vierailijoiden tulee vastata allaolevaan kysymykseen spämmin välttämiseksi.
Liity Napsuun, niin sinun ei tarvitse vastata näihin kysymyksiin enää.