Sevilla

Sevillan hotellit

Matkakohteita Sevillan lähellä

• Junalla Cadizista Sevillaan ja takaisin

Junat ovat uusia ja kulkevat ajallaan.Ne ovat ilmastoituja ja niissä on hyvät ja tilavat penkit istua.Junissa on aina ainakin WC:t ja juoma automaatit.Varsinaisia ravintolavaunuja ei useinkaan ole.Matkustaminen on halpaa ja junia esim Sevillaan menee vuorokaudessa monta ; noin tunnin välein.Matka Sevillaan ja takaisin maksoi 22€ / henkilö. Cadizissa on kaksi juna -asemaa.Paikallisjunat ovat vielä edullisempia käyttää. Paikallisjuna-asema on jalkapallostadionin vieressä ja toinen satamassa.Sevillaan pääsee satamasta lähtevillä junilla.

Kohde: Sevilla, Espanja Kategoria: Sevillan lennot & liikenne
  • Kirjakauppa

Laadukas kirjakauppa kävelykadulla ( Velazques 8 ) nimeltään "Casa del libro" , tarjoaa monenlaista luettavaa ja kirjallisuuteen liittyvää.Itse ostin muutaman Englanninkielisen kirjan ja pari kaunista kirjanmerkkiä tuliaisiksi kotiin.

Kohde: Sevilla, Espanja Kategoria: Sevillan ostokset
  • Outlet myymälä

Avda.De la Constitucion viitosesta löydät "outlet " myymälän nimeltä Toro Toro. Liike myy mm. Fruit of the loom - merkkisiä T-paitoja esim. erillaisin Sevilla ja Espanja logoin.Liikkeessä myös muuta matkamuistokamaa.Suosittelen käyntiä!Huokeat hinnat.

Kohde: Sevilla, Espanja Kategoria: Sevillan ostokset
    Lisätty: 13.06.11 Lähettäjä: girasol
  • Matkakertomus - Ainutlaatuinen matka Andalusian sydämeen (Malaga – Córdoba – Sevilla - Benalmádena)

Tein intensiivisen matkan Andalusiaan toukokuussa 2009, jossa näin paljon uusia paikkoja, mutta ennen kaikkea koin sellaisia elämyksiä ja aitoa espanjalaista tunnelmaa, joista monet unelmoivat Espanjassa ollessaan. Puhun itse espanjaa ja Andalusiakin on tullut tutuksi monen vuoden aikana, mutta silti opin paljon uutta ja mielenkiintoista tällä matkalla. Matka alkoi Air Finlandin suoralla lennolla Helsingistä Malagaan. Saavuttuamme Malagaan lämmin (+28 astetta) ja aurinkoinen ilma toivotti meidät tervetulleeksi Espanjaan ja jatkoimme saman tien matkaa Córdobaan. Matka sujui ripeästi uudella moottoritiellä. Saavuimme illan suussa Córdobaan ja majoituimme kaupungin uusimpaan 5 * hotelliin aivan vanhan kaupungin tuntumaan. Hotelli oli korkeatasoinen, tyylikäs ja moderni ja palvelu pelasi hyvin. Ehdimme vielä illalliselle yhteen Córdoban suosituimmista tapasravintoloista, joka sijaitsi 5 min kävelymatkan päässä hotellilta, Casa Rubioon. Voi niitä suussa sulavia herkkuja, mieleeni jäivät etenkin friteeratut munakoisot hunajan kera, salmorejo keitto (paikallinen versio gaspachosta, mutta on samettisempaa ja paksumpaa ja päällä ilmakuivattua kinkkua ja pilkottua kananmunaa, tomaattia ja kurkkua) sekä marinoitu ja friteerattu kala ”mero”. Myös maakunnan oma viini Fino de Montilla maistui tapasien kera, se on Sherry-tyyppinen viini, mutta hieman kevyempi. Makoisten unien jälkeen heräsin virkeänä ja innokkaana näkemään ja kokemaan aidon Córdoban tunnelmaa. Paikallinen opas kiersi kanssamme vanhaa kaupunkia ristiin rastiin ja kertoi tarinoita tämän upean kaupungin monimuotoisesta historiasta. Vierailimme synagogassa sekä moskeijassa. Maurien hallintokaudella Córdobaa pidettiin 900-luvulla Euroopan sivistyneimpänä kaupunkina. Kaupungissa oli silloin yli tuhat moskeijaa ja satoja arabialaisia kylpylöitä. Kaupungissa asustivat sovussa niin juutalaiset, muslimit kuin kristinuskoisetkin, oli runsaasti oppineita, lääkäreitä, filosofeja, mystikkoja ja runoilijoita. Merkittävin kaupungin kulttuurihistoriallisista rakennuksista on maailmankuulu moskeija-katedraali La Mezquita. Moskeijaa rakennettiin yli 200 vuotta ja se valmistui vuonna 987. Kristityt hallitsijat rakennuttivat 1200-luvulla moskeijan keskiosaan kaksi kappelia, ja 1500-luvulla kohosi suuri kristittyjen katedraali keskelle moskeijaa. Moskeija-katedraalin pohjapinta-ala on niin suuri, että sinne mahtuisi kaksi täysimittaista jalkapallokenttää. Toisaalta Córdoba on myös tunnettu erittäin viihtyisänä ja eloisana kaupunkina, joka sykkii espanjalaista elämäniloa ja traditioita, kuten Flamencoa ja härkätaisteluperinnettä. Mezquita Córdobassa Parin tunnin opastetun kaupunkikierroksen jälkeen meille jaettiin kaupungin kartat, joihin oli merkattuna patio-kilpailuun osallistuvat sisäpihat ja lähdimme tutkimaan kaupunkia itseksemme, opas oli jo kertonut aiemmin kauneimmiksi äänestetyt sisäpihat. Oli rentouttavaa ja jännittävääkin kävellä kapeilla mukulakivikujilla uppoutuen kaupungin henkeäsalpaavaan tunnelmaan ja ihailla vanhojen yksityisten talojen sisäpihojen värikirjoa, paikkoja joihin pääsee ainoastaan kerran vuodessa kahden viikon aikana toukokuussa. Sitä ei ikinä osaisi edes kuvitella mitä pitkät valkoiset talorivistöt pitävät sisällään, kadulta kun tätä loistoa ei näe ollenkaan. Osassa patioista oli historiallisia kaivoja, pesupaikkoja tai suihkulähteitä, patsaita sekä sävy sävyyn maalattuja kukkapurkkeja. Valkoisia seiniä koristivat värikkäät kukat ja joillakin patiolla oli jopa suuria sitruuna tai – appelsiinipuita. Välillä pysähdyimme pieniin paikallisiin baareihin ja joimme viinilasillisen tai jääkylmän oluen ja maistelimme jonkin paikan erikoisuuden kuten ”tortilla de patatas”. Lounaan söimme lähellä Guadalquivirin jokea ja Roomalaista siltaa, perinteisessä Bodegas Campos:issa. Ravintolassa tarjotaan aitoa espanjalaista ruokaa ja se on yksi Córdoban arvostetuimpia ravintoloita. Siellä ovat herkutelleet niin kuninkaalliset kuin muutkin maailmankuulut julkkikset. Ja niin mekin teimme, nautimme ravintolan erikoisherkuista, ilmapiiri oli rento ja kodikas ja palvelu erinomaista. Hartaan ruokahetken jälkeen lähdimme lähellä olevaan arabikylpylään, jossa rentouduimme eri lämpöisissä altaissa ja hieronnassa. Kylpylä oli rakennettu vanhan hammanin kaltaiseksi ja tunnelma oli sen mukainen, rauhallista musiikkia, hämyinen ilmapiiri, ajattelin, voisiko siestasta nauttia tämän paremmin, tuskin. Ennen illallista meillä oli vapaata aikaa ja lähdinkin shoppailemaan. Córdobassa tämä on helppoa, sillä kahden pääkadun varrella on lähes kaikki Espanjan tunnetuimmat vaateketjut ja muut merkkiliikkeet. Illalliselle menimme kaupungin tunnetuimpaan ravintolaan, El Caballo Rojoon, joka sijaitsee aivan moskeijan vieressä. Mitä makuhermojen hemmottelua, ruokahan oli kuin espanjalaisissa häissä! Ja viinitkin oli tarkkaan mietitty ruokaan sopiviksi. Illallisen jälkeen meitä odotti kaupungin paras flamenco esitys, joka todella laittoi veren virtaamaan kehossa ja jopa hien otsalle, kerrassaan upea show! Flamenco ja etenkin kitaran soitto ovatkin Córdobassa maankuuluja! Lauantai aamuna lähdimme kohti Sevillaa. Sevillassa majoituimme aivan keskustan sydämeen, yhteen Espanjan arvokkaimmista ja historiallisimmista hotelleista, hotelli Alfonso XIII. Hotelli rakennettiin maurilaisvaikutteita hyväillen ja se avattiin vuonna 1928 ollen samalla yksi Euroopan ylellisimmistä hotelleista. Tuntui kuin olisi yöpynyt museossa, tämä hotelli jäi kyllä ikimuistoiseksi! Aamupäivän aikana teimme erilaisen ja hauskan kaupunkikiertoajelun hevoskyydillä, mukavaa kyytiä oli ja kuulokkeilla kuuli hyvin oppaan kertomukset eri nähtävyyksistä. Vierailimme ”Alcazares Reales”:ssa, joka on maurilaisten ajalta hyvin säilynyt palatsi, joka vuosisatojen saatteessa periytyi eri hallitsijoille ja jonka yläkerta toimii vielä tänäkin päivänä Espanjan kuningasperheen virallisena asuntona, kun he vierailevat Sevillassa. Mieleeni jäivät erityisesti upeat kaiverrukset seinissä ja katoissa sekä lukuisat patiot suihkulähteineen. Kävimme myös Katedraalissa, joka on Euroopan suurin goottilainen rakennelma ja sisältää Kolumbuksen haudan. Lounasaikana teimmekin Sevillalle tyypillisen retken, tapas tour:in, joka sisälsi useiden tyypillisten eri tavernoiden erikoisuuksia ja saimme nauttia kaupungin omaperäistä ja rentoa ilmapiiriä. Ennen iltaa kävelin vielä kaupungilla ja nautin ihmisvilinästä ja lämpimästä ilmasta. Iltaohjelma vei meidät Sevillan ulkopuolelle aidolle maatilalle. 1800 hehtaarin tilalta löytyi niin oliivi- kuin korkki- ja tammipuita sekä välimeren metsää, sekä villisiat, - kauriit ja peltopyytkin viihtyivät sulassa sovussa tilan pääelinkeinon, eli härkäkasvattien seassa. Ensimmäiseksi saimme kokea aitoa espanjalaista härkätaistelutunnelmaa tilan omalla härkätaisteluareenalla, mutta tässä leikkimielisessä ”capea” (pikku härkä) esityksessä ei härkää kuitenkaan koskaan tapeta. Jokainen rohkea pääsi myös itse kokeilemaan omia härkätaistelijan taitojaan ja nauru oli kyllä herkässä jokaisella, kun se ei ollutkaan niin helppo laji, miltä näytti. Tämän jälkeen nautimme aperitiiveja samalla kuin kokki näytti meille, kuinka aito espanjalainen paella tehdään ja teimme pienryhmissä oman paellan, jotka sitten nautimme illallisen pääruokana. Saimme kokea vielä upean laulu- ja soittoesityksen, jonka sevillalaiset yliopisto-opiskelijat esittivät tyypillisissä asuissaan. Niin upeaa, että sai ihan kyyneleet silmiin. Sunnuntai aamuna lähdimme takaisin kohti rannikkoa. Parin tunnin matkan päästä aurinko paahtoi ja sininen meri kimmelsi vuoret taustanaan. Turistit kävelivät rantakadulla shortseissa ja t-paidoissa, mutta me pääsimme silti maistamaan vielä pienen palan aitoa Espanjaa, ihanassa kalaravintolassa kukkulan rinteellä, mutta kuitenkin aivan meren äärellä. Suussa sulavia vastapyydettyjä merenherkkuja ja lempeä merituuli aaltojen loisketta kuunnellessa, tuntui kuin olisi ollut kauan pois Suomen viileästä keväästä. Niin monta kokemusta rikkaampana voin vain lämpimästi suositella aitoa Andalusiaa, se vie sydämen mennessään ja tuo sinut takaisin hymyssä suin. Vastaavanlainen Uniquetourin matka järjestetään toukokuussa 2010. Lisätietoa: www.uniquetour.fi Valokuvallinen matkakertomus löytyy: a http://ainutlaatuisiamatkakertomuksia.blogspot.com

Kohde: Sevilla, Espanja Kategoria: Sevillan nähtävyydet
    Lisätty: 01.02.10 Lähettäjä: Vieras
  • Alcazar

Upea maurilaisin yksityiskohdin varustettu palatsi Sevillan katedraalin vieressä. Kannattaa ehdottomasti ottaa audio tour ja tutustu tähän kiintoisaan palatsiin ja jos sää sallii upeisiiin puutarhoihin. Kokemus, jopa rankka sateessa.

Kohde: Sevilla, Espanja Kategoria: Sevillan nähtävyydet
    Lisätty: 20.07.09 Lähettäjä: aikka

Oletko käynyt Sevillassa?

Vinkkisi saattavat olla korvaamattomia muille matkailijoille. Voit kertoa esimerkiksi lempiravintolastasi, uskomattomasta paikallisesta nähtävyydestä, harrastusmahdollisuuksista tai paikallisista tavoista.

Kirjoita omista kokemuksistasi Sevillassa

Kysy kohteesta muilta käyttäjiltä

merkkiä jäljellä
* Vaatii rekisteröitymisen.

Oletko menossa Sevillaan?

Ilmoita siitä muille - voit löytää matkaseuraa tai saada vinkkejä matkaasi varten.

Hrafndis

Kohde: Sevilla
Ajankohta: Toukokuu 31, 2010

Hencca

Ajankohta: Joulukuu 30, 2008 - Tammikuu 04, 2009
Kommentti: Sevilla oli positiivinen kokemus. Kaupunki on kaunis, ja siellä on paljon nähtävää. Ruoka on myös hyvää. Pieni miinus kylmästä säästä, mutta sillehän ei mitään mahda. Barcelona on silti mielestäni Espanjan paras matkakohde :)