Banjul

Banjulin hotellit

Matkakohteita Banjulin lähellä

• Gambia experience 1/2018

Aivan loistava reissu,kiitos kuuluu meidän todella loistavalle oppaalle Malangille. Illalla saavuttiin Banjuliin ja sovittiin oppaan kanssa tapaaminen hotellille. Kaikki asiat,aikataulut ja muut meni paremmin kuin osattiin edes kuvitella. Hinnat safareista,kalastusretkistä ja muista olivat enemmän kuin kohtuulliset.Ja niiden lisäksi Malang yllätti meidät jokaisella retkellä niin sanotulla "bonuksella". Todella upea paikka,suosittelen 10/10. Jos haluat asiantuntevan,erittäin ystävällisen ja huumorintajuisen oppaan,ota yhteyttä Malangiin. + 220 7000452 Whatsapp! -Niko

Kohde: Banjul, Gambia Kategoria: Banjulin nähtävyydet
    Lisätty: 12.07.18 Lähettäjä: Vieras
  • Hieno matka Gambiaan ja todella hyvä paikallinen opas

Kävimme Gambiassa marraskuussa 2017 jossa yövyimme Kombo Beach hotellissa. Hotellissa vietimme kolme kokonaista päivää, yhden päivän olimme golfaamassa. Hotellin viereltä löytyy 18-reikäinen par 69 kenttä, jonne paikallinen pro meidät hotellilta houkutteli. Caddiet mukana. Kenttä on nature course, joten ihan mitään superhienoja väyliä ja greenejä ei kannata odottaa löytävänsä. Me kuitenkin viihdyimme todella hyvin. Gambian rantaviiva on todella upea ja erinomainen paikka käydä lenkillä, jos lähtee tarpeeksi aikaisin. Auringonnousun aikoihin kaupustelijat eivät vielä ole heränneet ja ilma ei ole liian kuumaa. Kahtena päivänä olimme retkellä paikallisen oppaan kanssa, johon olimme ottaneet yhteyttä jo ennen matkaa. Voin todella lämpimätsti suositella Mr Sonkoa ([email protected]). Hänen kanssaan kävimme Senegalissa upealla safarilla yhtenä päivänä ja toisena päivänä Gambian kierroksella, jossa kävimme markkinoilla, veneretkellä ja tutustumassa todella syrjäiseen kylään, sekä Beach Clubilla. Paikallisen oppaan mukana olo mahdollistaa rauhassa liikkumisen kaikkialla. Eihän Gambia maailman kehittynein maa ole, mikä näkyy esim sähkökatkoissa, autokannassa ja jätekasoista joillain alueilla. Jos näiden kanssa on valmis lomailemaan, niin suosittelen ehdottomasti Petteri Rehu (petteri rehu at gmail com)

Lisätty: 22.11.17 Lähettäjä: Vieras
  • Paikallinen opas Gambian matkalle

Kävimme Gambiassa viikon lomareissulla helmikuun loppupuolella (2016). Matkasta muodostui erittäin onnistunut, kiitos paikallisen oppaamme Mr Sonkon! Vierailimme hänen kanssaan mm. krokotiili- ja apinapuistossa, Senegalissa safarilla, kalastamassa Gambiajoella, markkinoilla ja vierailulla hänen kotikylänsä koulussa :) Lisäksi hän on "official bird guide". Hän osaa hyvin englantia, on erittäin ystävällinen sekä lisäksi hän järjestää kaiken puolestasi ja vielä mielestäni halvalla. Useimmiten Sonko päivystää Kombo Beach hotellin lähistöllä. Jos olet kiinnostunut paikallisesta oppaasta, niin voin suositella häntä lämpimästi ! Sonkon tavoittaa parhaiten sähköpostilla: [email protected] -Mikko

Lisätty: 10.03.16 Lähettäjä: Vieras
  • Krokotiilipuisto ja apinapuisto

Apinapuisto oli hauska paikka, jossa pienet apinat (lajia en tiedä) pyörivät jaloissa ja hyppäsivät olkapäällekin. Tarjosimme apinoille pähkinöitä, joita paikallinen oppaamme meille antoi. Apinoiden syöttäminen oli kyllä kiellettyä, mutta niin niitä syötti monet muutkin. Krokotiilipuistossa pääsi läheltä näkemään krokotiileja sekä myös silittämään sellaista häntäpäästä. Krokotiileja lojui maassa siellä täällä nukkuen ja niitä sitten väisteltiin parhaamme mukaan. Hauskoja olivat pikku-krokot, jotka paistattelivat päivää kivien yms. päällä köllien. Krokotiilipuistossa oli myös pikkuinen museo.

Kohde: Banjul, Gambia Kategoria: Banjulin nähtävyydet
    Lisätty: 19.02.14 Lähettäjä: Hansku-79
  • Mainio paikallisopas!

Saimme jo Suomessa Alagien puhelinnumeron tuttavalta, joka oli käynyt Gambiassa aikaisemmin. Otimme yhteyttä ja Alagie tuli jo ekana iltana tapaamaan meitä hotelliin. Sympaattinen nuorimies! Hänen ansiostaan saimme reissusta irti paljon enemmän kuin olimme osanneet odottaa. Ja miten helposti! Joka aamu Alagie oli odottamassa meitä hotellin ovella hyvän ystävänsä kuljettaman pikkubussin kera. Kiersimme apinapuistot ja krokotiilialtaat, Banjulin nähtävyydet yms. ja pääsimme käymään myös Alagien kotona ja mummolassa. Yhden päivän ajelimme Senegalinkin puolella ja taas Alagie järkkäsi kaiken: rahanvaihdot, lauttaliput, pikkubussin lautan jälkeen. Alagie on opastanut turisteja ennenkin ja osaa mm. etsiä turvalliset ruokapaikat. Gambiassahan saat väsytykseen asti opas-,kyyti- ja myyntitarjouksia heti, kun poistut hotellin alueelta. Ja porukka ei anna periksi, vaikka kuinka sanoisit, ettet ole kiinnostunut. Mutta kun on jo oma opas, tunkeilijat pysyvät loitolla. Sovimme Alagien ja kuskin kanssa päivän retken hinnan aina aamulla ennen lähtöä ja tarjosimme matkalla ruuat. Halvaksi tuli. Suosittelen Alagieta avuksi reissullesi! Jos haluat hänen yhteystietonsa, laita minulle viestiä osoitteeseen [email protected].

Lisätty: 08.04.13 Lähettäjä: kukklee

Oletko käynyt Banjulissa?

Vinkkisi saattavat olla korvaamattomia muille matkailijoille. Voit kertoa esimerkiksi lempiravintolastasi, uskomattomasta paikallisesta nähtävyydestä, harrastusmahdollisuuksista tai paikallisista tavoista.

Kirjoita omista kokemuksistasi Banjulissa

Kysy kohteesta muilta käyttäjiltä

merkkiä jäljellä
* Vaatii rekisteröitymisen.

Oletko menossa Banjuliin?

Ilmoita siitä muille - voit löytää matkaseuraa tai saada vinkkejä matkaasi varten.

Same

Kohde: Banjul
Ajankohta: Tammikuu 27, 2012 - Helmikuu 03, 2012
Kommentti: Erilaista ja silmiä avaava kokemus! Jos matkan tarkoitus ei ole loistohotellit ja ostosparatiisit, vaan haluaa nähdä luontoa ja avata silmiä sille, miten muualla eletään, suosittelen tätä kohdetta!

mka5200

Kohde: Banjul
Ajankohta: Joulukuu 25, 2008 - Tammikuu 02, 2009
Kommentti: reppureissu.. joulupäivänä las palmasin kautta banjuliin.. sieltä senegal-gambia rajaa pitkin uusi vuosi dakarissa.. ja tammikuussa takaisin