Matkakokemukset - Muita vinkkejä Gambiasta

Paras opas ja hyvä hotelli

Vieras    30.01.2022    Gambian muita vinkkejä    Gambia

Vierailimme gambiassa hotelli senegambia beachissa. Aivan erinomainen hotelli. Aamupala ja illallinen oli noutopöydästä ja todella runsas. Erityisen kiitollinen olen oppaastamme Alagie Jobe nimeltään. Hän osaa viedä parhaisiin paikkoihin Gambiassa esim. Paikallinen koulu apina puisto, markkinat, krokotiili puisto jne ihan mitä itse haluaa nähdä siellä. Hän on rehellinen, ystävällinen ja huumorintajuinen nuori mies. Hän todellakin huolehtii niin että viihdyt Gambiassa ja tekee parhaansa auttaen sinua. Ota ihmeessä yhteyttä jos matkustat Gambiaan. Alagie Jobe +220 7678868. Suosittelen

Vuokrattavana huoneisto Gambiassa

Emr230567E    12.02.2021    Gambian muita vinkkejä    Gambia

Vuokrataan huoneisto Gambiassa, paikka Brufut, 10 min kävely rannalle

Viikko vuokra 150 e.

Yhteystiedot Alagie Jobe puh. +2207678868

Puhuu englantia.

Eila Rissanen puh 0408252134 voi pyytää kuvia minulta huoneistosta halutessaan

Alagie Jobe Gambiassa hyvä opas,kysyy toiveitanne, ilmoittaa hinnan, haluaa auttaa, ja tekee kaikkensa, että sinulla olisi täydellinen loma, rehellinen opas

Kokemusta seurueella me hänestä☺️

Hyvä ja luotettava opas.

Vieras    18.02.2020    Kotun muita vinkkejä    Kotu

Vietimme viikon Kombo Beach hotellissa. Tutustuimme ystävälliseen ja kilttiin nuoreen taksikuskiin Sarjo Kambi. Hän vei meidät vierilulle pieneen kouluun (tästä hän ei edes veloittanut mitään!) Ja sovitusti kävimme Serrekundan markkinoilla. Sarjo on rauhallinen, hienotunteinen ja luotettava kaveri. Suosittelen lämpimästi ottamaan häneen yhteyttä. Terveisiä Annelta ja Arilta. Sarjon puh +2206843620

Hyvä opas

Vieras    16.02.2020    Gambian muita vinkkejä    Gambia

Olimme tammikuussa hotelli senegambia beachissa. Löysimme hyvän oppaan nimeltä Alsgie Jobe. Sovimme hinnat etukäteen. Missä haluamme käydä. Lapset näkivät apinat ja krokotiilet ja banjulin kaupungin. Alagie oli luotettava ystävällinrn ja erittäin mukava opas taboittaa numerosta +2207678868.suosittelen

Hyvä opas Gambiassa

Vieras    21.01.2020    Gambian muita vinkkejä    Gambia

Olimme senegambia beatch nimisessä hotellissa 13.-20.1.2020.

Oppaanamme toimi ALAGIE JOBE kutsutaan alagi. Hän on erinomainen opas.kysyy missä haluaa käydä gambiassa tai seenegalissa. Ottaa toiveet huomioon ja tekee parhaansa että viihtyy. Kävimme esim banjul markkinoilla, paikallisessa koulussa, krokotiili puistossa, apina puistossa ja paikallisessa kodissa. Hän kertoo hinnan etukäteen. Meitä oli 8 hlö ja vuokrasi ison auton meille. Kun mentiin esim syömään tarjottiin hänelle ruoka.ja maksettiin oppaan palvelusta n 20 e / vrk

Alagin tavoittaa puh nro +2207678868

Suosittelen!!!

Erinomainen paikallisopas

Vieras    21.01.2020    Gambian muita vinkkejä    Gambia

Vietimme juuri viikon Gambiassa ja ehdottomasti kannattaa lähteä kiertämään paikkoja paikallisoppaan avustuksella. Näin näet ja koet enemmän ja turismin tuoma raha jää paikallisille. Meidän oppaamme Lamin oli kohtelias, ystävällinen ja kertoi tietävästi paikoista joihin tutustuimme. Opimme myös paljon paikallisesta kulttuurista.  Kävimme monilla retkillä hänen kanssaan, aikataulut ja hinnat sai sovittua kätevästi whatsapissa ja kaikki sujui moitteettomasti. Nämä retket olivat ehdottomasti lomamme kohokohtia ja toivottavasti tapaamme hänet uudelleen :) Laminin löytää hotelli sunprime tamala beachin edustalta ja häneen saa yhteyden numerosta +220 763 8201 (nro annettu Laminin luvalla)

Vierailimme mm. Tanji kalastaja kylässä, abukon luonnonpuistossa, banjulin keskustassa, Gambian kansallismuseossa, Arc22:ssa, krokotiilialtaalla ja hänen kotikylässään.

Terkkuja Jenniltä ja Kimmolta jos Laminin törmäätte :)

Gambia, Kotu

Vieras    20.12.2019    Serrekundan muita vinkkejä    Serrekunda

Vietimme juuri aurinkoisen viikon Gambiassa. Hotellimme oli Sunprime Tamala Beach Kotun alueella. Hotelli oli uudehko, todella siisti ja palvelu pelasi. Henkilökunta oli ystävällistä ja palveluhaluista. Huoneestamme oli suora käynti altaalle ja se oli hotellin pihan puolella mikä oli hyvä, koska meren puolella oleville altaille ei aurinko juurikaan paistanut. Heti hotellin ulkopuolelta löytyi meille opas/kuljettaja aina kun halusimme tutustua ympäristöön. Käytimmekin samaa hyväksi havaittua henkilöä koko viikon. Tämä Smiley opasti meitä hyvillä tiedoilla, osasi kertoa paljon kohteista, keksi pyydettäessä eri vaihtoehtoja kohteiksi, omasi hyvän huumorintajun ja ihan huipun asenteen päivästä toiseen. Siinä siis luotettava opas jota voi suositella! Smileyn tavoittaa numerosta +2207416058 ja englannilla pärjää.

Itse pidin paikasta, mutta Gambiaan matkaa suunnitellessa on hyvä muistaa että se ei ole ns. perinteinen rantakohde. Hienon hotellin ulkopuolella voi olla ihan toisenlainen, ei aina niin kaunis maailma. Avoin ja utelias mieli pärjää täällä ja itse ihastuin erityisesti ihmisiin ja heidän hymyilevään, rentoon asenteeseensa. Se tarttuu :)

Paras paikallinen opas

Vieras    07.10.2019    Gambian muita vinkkejä    Gambia

Matkustimme 2017 Gambiaan (Bakau) ja oli paljon ennakkoluuloja, varsinkin paikallisista hännystelijöistä. Mutta kun sopeuduimme tilanteeseen ja otimme oman oppaan, saimme olla muilta rauhassa. Saikou tarjosi meille paljon muutakin, kuin tavanomaiset retkikohteet. Hän vei meidät myös rantabaariin, joka pelästytti aluksi sillä, että olimme ainoat valkoihoiset siellä. Mutta kaikki olivat huippuystävällisiä. Aina aamulla tai mihin sovittuun aikaan vai paikalla. Kaikki sovittu piti aina. Saimme myöhemmin myös muilta rauhan, kun vain kerroimme, että hän oli oppaamme. Hauska rastaregeetyyppi, joka järkenäsi meille jopa yksityisen tanssitunnin rannalle: Opettaja ja kaksi rumpalia. Jos päätät ottaa yhteyttä, niin terkut Virpiltä ja kumppaneita. Saikku Fadera +2207609317

Paikallinen opas

aurinkokuumeri    14.03.2019    Bakaun muita vinkkejä    Bakau

Olemme olleet kaksi kertaa Gambiassa ja meillä on ollut todella hyvä opas Lamin Bojang +2207728029.

Hänen kanssaan ollaan tehty paljon retkiä mm Fathala ja Kunta Kinten saari ja paljon muita paikkoja ja kaikki on sujunut mainiosti ja edullisesti. Hän on fiksu ja osaava opas ,suosittelen.

gambia

Vieras    22.02.2019    Gambian muita vinkkejä    Gambia

täysin roisto maa,ryöstäminen ja kusettaminen alkaa jo lentokentällä.rikollisuus kovassa nousussa poliisi ja viranomaiset täysin hyödyttömiä.varastetaan kusetetaan mitä kerkee täysin paskanen ja coruptoitunut maa.ja todella likanen.

Opas Gambian matkalla

Vieras    03.02.2019    Gambian muita vinkkejä    Gambia

Vietimme viikon Gambiassa vaimoni kanssa ja käytimme paikallista opasta nimeltä Malangi. Hän saapui joka aamu sovittuna aikana hotellin eteen hakemaan meidät, joten paikallinen maybe time ei pitänyt hänen kohdallaan paikkaansa. Kävimme hänen kanssaan krokotiilipuistossa, markkinoilla, Kunta Kinte saarella ja eräässä paikallisessa kylässä. Malangi on asiallinen, huumorintajuinen ja ajaa hyvin paikallisessa liikeenteessä. Malangiin saa yhteyden whatsapin kautta: +220 700 0452

Hinnasta sopiminen oppaan kanssa

Vieras    12.01.2019    Gambian muita vinkkejä    Gambia

Ihana loma Gambiassa on takana! Täältä saatujen vinkkien perusteella otimme jo ennen lomaa yhteyden Malang-nimiseen oppaaseen. Hän on kohtelias ja turvallinen ajaja. Hauskakin. Mutta mutta... hänen kanssaan oli todella epämukavaa tehdä bisnestä. Malang kieltäytyi antamasta retkien hintaa etukäteen ja vaikka kuinka yritti neuvotella, hän ei suostunut. Kohteliaisuuttamme kuitenkin menimme sovituille retkille ja niiden lopuksi hän vaati MEITÄ sanomaan matkalle hinnan ja sitten aina se oli "thousand more". Jäi todella epämiellyttävä olo. Mieluummin annamme tonnin tippinä, sovitun yli kuin alamme käydä kauppaa jälkikäteen.

Suosittelen buukkaamaan virallisen oppaan ja kyselemään hinnoista etukäteen.

Erittäin lämpimät suositukset lintuoppaalle, jota suositeltiin Tjäreborgin tervetuliaistilaisuudessa. Mahtava kolmen tunnin retki! Kaverilla oli oma teleskooppi mukana ja lintukirjaan kirjoitettuna lajit myös suomeksi. Ja joo, hinta sovittiin etukäteen ja sitten maksettiin enemmän.

Intensiiviloma oppaan kanssa

Vieras    14.11.2018    Gambian muita vinkkejä    Gambia

Vietimme viikon reissun mieheni kanssa Gambiassa Kololin alueella.

Saimme matkasta uskomattoman paljon irti, sillä olimme erukäteen tutustuneet kehuttuun paikalliseen oppaaseen/taksikuskiin Malangiin.

Kiersimme Malangin kanssa monissa eri paikoissa, ja hän käytännössä organisoi koko lomamme pyytämällämme tavalla. Viikon loma tuntui lopulta paljon pidemmältä, koska kerkesimme nähdä niin paljon enemmän kuin pelkän hotellin uima-altaan.

Malang tiesi ja tietää paikallisen meiningin, joten hän osasi organisoida aikataulutuksen ja muut niin ettei tarvitse kökkiä liikaa ruuhkassa, tai jäädä pelkän kuuloaistin varaan apinoiden kanssa. Samalla hän osasi retkillämme kertoa paikallisista tavoista & uskomuksista, ja hän toi muutenkin lomaamme todellista gambialaista tuntua verrattuna normi turistikierroksiin.

Kävimme Banjulin ja Serrekundan markkinoilla, Makasutun kulttuurikeskuksessa veneretkellä ym, Senegalin rajalla, Snakefarmissa, MonkeyParkissa ja kamelisafarilla. ym... Vaikka sisältöä oli paljon, aina oli silti kiiretön fiilis. Ja pyydettäessä kuunteli toiveita.

Super luotettava, asiallinen, hauska ja jalat maassa. Suunnittelee päivän toiveiden mukaisesti ja nopeillakin mielenmuutoksilla. Malang piti meistä erittäin hyvää huolta, ja ilahdutti meitä myös vaimonsa valmistamalla paikallisella herkulla Baobab jäädykkeellä. Hinta oli myöskin erittäin kohtuullinen sisältöön nähden. :)

Ilman paikallista opasta Gambiassa voi olla vaikeaa saada kulkea rauhassa paikasta toiseen, joten tämäkin ongelma poistui oppaan myötä :D

Todella onnistunut ja ihana loma takana. Viis kautta viis :P

Malangiin saa halutessa yhteyttä whatsapin kautta +220 700 0452 ja meiltäkin voi kysyä lisää, jos kiinnostaa: +358453046069 (Jenna&Eemeli)

Paikallinen opas ehdottomasti hyvä valinta!

Vieras    21.02.2018    Bakaun muita vinkkejä    Bakau

Yhdyn edellisiin kommentteihin paikallisen oppaan mukaan ottamisesta. Minä myös matkasin edellelläkin mainitun Alexin kyydissä. Sai kulkea rauhassa kun ei ollut kymmentä innokasta opaskandidaattia tarjoamassa palveluksiaan. Kävelin Bakaun kaunista rantaa aamuin illoin ihan rauhassa itsekseni, mutta kun halusin poistua kauemmaksi hotellialueelta, soitin Alexin viemään minut milloin Sene-Gambiaan, milloin Serekundaan. Kerran kävin myös Banjulin markkinoilla. KOhtuu edullistahan tuo oli kulkea taksilla. Ensikertalaisille tiedoksi, että keltaiset taksit ovat paikallisten käyttöön, vihreät turisteja varten. Tämä Alex ajaa nimenomaan vihreää taksia. Ovat huollettuja ja katsastettuja autoja, tosin afrikkalaiseen tapaan vanhoja nämäkin! Oikein antoisia lomahetkiä kaikille. Mukava kohde kaikkineen!

Puhelinnumeroa en saa tähän valitettavasti laitettua, on kotona kartan kulmaan kirjoitettuna, mutta aikaisemmassa viestissä se näyttikin olevan.

Kaunis, vieraanvarainen ja värikäs Gambia

Vieras    18.02.2018    Bakaun muita vinkkejä    Bakau

Syksyllä 2017 ensimmäinen matkamme Gambiaan. Lähdimme matkaan hieman skeptisinä ajatellen, että jos matkan anti jää olemattomaksi, ainakin luvassa on valoa ja lämpöä. Hotellimme oli Sun Beach Resort. Hotelli ansaitsee ehdottomasti kiitettävän arvosanan. Henkilökunta ystävällistä, ruoka maittavaa ja siisteydestä pidettiin hyvä huoli. Vartijoita oli ympäri hotellualuetta 24h. Toki missään kohtaa ei ollut turvaton olo muutenkaan. Maa on turvallinen liikkua ja kulkea.

Olimme saaneet ennen matkaa tuttavalta puhelinnumeron paikalliselle oppaalle jolla 7 hlön auto käytettävissä. Alex puhui äärimmäisen hyvää englantia ja omasi viimeisenpäälle herrasmiehen tavat esitellessään ylpeänä kotimaataan meille. Asiakasta kuunnellen räätälöi päivän kulun. Osasi suositella hyviä ruokapaikkoja sekä ehdotti meille kohteita käytäväksi. Autonkuljettajana rauhallinen ja miellyttävää seuraa. Teimme kaksi koko päivän reissua maaseudulle, kävimme Serekundan markkinoilla sekä kalasatamassa seuraamassa kalastajien saapumista saaliin kanssa mereltä. Huikea näky, suosittelemme ehdottomasti. Iso auto mahdollisti sen, että keräsimme hotellilta kivan porukan, jonka kanssa teimme koko päivän reissut. Kulut jaettiin. Mielellämme maksoimme tälle miehelle, koska saimme samalla sekä oppaan, että kuljettajan. Palkkataso Gambiassa on todella matala, me koimme saavamme sen verran hyvää palvelua ja vastinetta rahalle, että maksoimme avokätisesti enemmän kuin mitä pyysi. Seuraavalla kerralla Alex on luvannut viedä meidät Senegalin puolelle. Laitamme puhelinnumeron jos joku haluaa olla etukäteen yhteydessä ja suunnitella mahdollisia retkiä. (Lupa saatu numeron jakamiseen) Bakaun alueella riittää, kun kysyy hotellilta tai hotellin ympäristössä pyörivistä paikallisilta Alexia. P. +2207827020