Matkakokemukset - Muita vinkkejä Protarasista

B&B Camp Wolf / Kypros

Peppiina73    16.02.2016    Protarasin muita vinkkejä    Protaras

Olemme suomalainen perhe, joka tarjoaa Kyproksen lomalle edullisen ratkaisun majoittua!

Omistamamme B&B Wolf toivottaa suomalaiset perheet tervetulleiksi luoksemme lomalla! Kauttamme saa myös edullisia laitesukellus mahdollisuuksia ja koulutuksia!

Tervetuloa <3

www.campwolf.webnode.fi

HuoneistohotelliTrizass pääkadun varrella

otzo1954    07.09.2013    Protarasin muita vinkkejä    Protaras

Hotelli sijaitsee aivan pääkadun varrella, joka noin kaksikilometriä pitkä ja sillä sijaitsee 41 ravintolaa ja 7 pikaruokapaikkaa.Meidän hotellin kohdalla oli kolme ravintolaa, jotka kilpaili suosiostaan musiikin voimalla ja voiton vei sellainen ravintola kuin Bels. Siellä oli sellainen kirkonkello mutta pieni, josta lähti aivan kamala ääni ja sitä sitten tiskijukka hakkasi tehostaakkseen esitystään noin puoli kolmeen asti yöllä soitto ja tiskijukan huudot täysillä.Desibelejä varmaankin niin paljon, että mittari ei kestäisi. Hotellin siivoojatäti koputti oveen noin klo 9 eli ei paljon nukuttu. Kun haluatte rauhallisen ja rentoututtavan matkan niin suosittelen aivan jotain muuta.

Sitä sun tätä Protarasista

Vieras    11.08.2011    Protarasin muita vinkkejä    Protaras

Mikäli raskii käyttää lomapäiviä matkustamiseen, niin Kyproksella siihen on hyvä mahdollisuus.

Paljon kiinnostavia kohteita on pienen linja-automatkan päässä. Myös Protaraksesta oli kerran päivässä (aamulla) suora yhteys Nikosiaan. Tosin takaisinpäin tullessa oli vaihdettava autoa Agia Napassa. Linja-autokyyti saarella oli todella halpaa. Nikosian matkan teki seitsemällä eurolla, kun otti päivälipun. Nikosiasta takaisinpäin tuli pienempi auto. Kannattaa siis olla pysäkillä ajoissa, että mahtuu kyytiin. Itselle kävi vähän heikosti, kun auto oli täynnä ja seuraavaa oli odotettava tunti. Onneksi tuli vielä yksi auto sinä iltana. Olin tehnyt varasuunnitelman, että jos jään autosta niin pääsen vielä aika myöhään Larnakaan ja sieltä sitten eteenpäin. Seuraavana olisikin sitten ollut hotellin etsiminen tai taksin käyttö. Näitä asioita oli syytä vähän pohtia, koska kävin samalla reissulla myös Kyreniassa eikä ollut varmaa kauanko tämä retki veisi aikaa.

Taksilla ajelu ei ollut mitenkään halpaa. Protaras-Agia Napa väli maksoi 15-18 euroa (6-10 km).

Hotellien Nautica beach ja Maistrali lähellä oli ravintola Poseidonio (pienen marketin vieressä) Täältä sai lähinnä kotiruoan tyylistä ruokaa kohtuuhinnalla. Uunilammas ja lampaan kyljykset olivat ainakin hyviä ja kauniisti esille pantuja. Annokset maksoivat 8.50-11.00 euroa. Miellyttävä, hyvin englantia puhuva kaveri oli tarjoilijana. Hän oli vahingossa ottanut meiltä liikaa rahaa annoksista. Me emme asiaa huomanneet, mutta hän palautti rahat nähdessämme. Kiva, kun rehellisyyttäkin vielä löytyy.

Haluaisin kehaista Finnmatkojen retkitarjontaa. Upeita retkiä. Retkiä pohjoismaalaisille ja kansainvälisiä retkiä. Joillain retkillä ei ollut suomenkielistä opasta vaan opas puhui joko ruotsia tai englantia. Harmi, kun viikossa ei ehdi kovin monelle retkelle. Täytyy vissiin mennä kohteeseen uudestaan.

Afroditen synnyinsaari

hannele37    27.06.2008    Protarasin muita vinkkejä    Protaras

Olin Protaraksessa, hotelli Pola Costa. Huone oli todella tilava ja siisti. Näköalat uskomattomat. Hotellissa on huomioitu hyvin lapset, ympäristössä oli monia leikkipaikkoja, oli lasten allas ja merenranta 30 metrin päässä oli hieno hiekkaranta.

Hotellin kuvaus löytyy www.fritidresor.se sivuilta

Hieman yleistä Protaraksesta

Vieras    21.05.2008    Protarasin muita vinkkejä    Protaras

Protaras on ainakin toukokuussa rauhaa, merta ja hyvää ruokaa kaipaavan "paratiisi".

Ei liian kuumaa, päivälämpötilat (+23-+25C) merivesi puhdasta ja vilpoista ihmiset ystävällisiä ja ruoka hyvää.

Olimme toukokuun alussa Finnmatkojen 2vk lomalla, hotelli Mandalissa.

Hotelli oli vaatimaton, mutta siisti. Huoneistot erittäin tilavia. Kyseisen hotellin ravintolan ruoka hyvää ja suht' edullista, varsinkin viininlehtikääryleet, moussaka ja kebabmixed olivat erinomaisia paikallisia herkkuja.

Söimme toki muuallakin, mm naapurin Yanna Mariassa söimme ikimuistettavan herkullisen meze-aterian.

Uimme paljon sekä meressä että altaalla. Kuljimme kävellen ympäristössä.

Myös Finnmatkojen järjestämät retket olivat antoisia, toisen teimme Troodosvuoristossa 1700m korkealle Kykkon luostarille, matkan varrella näimme huikean läpileikkauksen maan alueellisista eroista, toisen teimme Kyproksen ainoalle kamelipuistolle, jossa tietysti kokeilimme millaista on ratsastaa kamelilla. Todella miellyttävä ja antoisa kokemus.

Paralimnissa kävimme shoppailemassa. Kyproksella on helppoa ja edullista matkustaa paikallisbussilla.

Nähtävää ja maisteltavaa riitti. Kyseiset 2 vk Kyproksella ovat yksi parhaimmista lomistani mitä olen koskaan kokenut. Vaikka periaatteeni on että maailma on täynnä kauniita paikkoja, joita haluaisin nähdä, joten ei kahta kertaa samaan paikkaan, olivat viikot kuitenkin niin antoisia, että voisin palata sinne uudelleen.