Matkakokemukset - Nähtävyyksiä Thaimaassa

Big Buddha

villevalo    10.03.2020    Phuketin nähtävyydet    Phuket

Teimme päiväreissun Big Buddhalle. Kysyimme vinkkejä hotellin kuljetuspalvelusta ja he kertoivat, että Big Buddhalle kannattaa lähteä ajoissa. Tilasimme taksin edellisiltana varttia vaille kahdeksasksi ja, vaikkei matka Big Buddhalle ollut valtavan pitkä matka ei ollut joutuisa. Tiet ovat Phuketissa haastavia hyvillekin kuljettajille ja korkeuserot tavattomia. Naisilla pitää olla polvet peittävä vaatetus, lapsilla ei. Jos ei ole laittanut pääleen housuja tai polvet peittävää mekkoa Big Buddhalta saa lainaksi sarongin. Maisemat ylhäällä olivat henkeäsalpaavat. Ryysistä ei ollut ja wc:t oli. Joka paikassa kerättiin rahaa Big Buddhan rakennustyöille tms. ja Big Buddhalta sai ostaa peltikiekon, johon turitsit kirjoittivat kuka mitäkin. Ja, vaikka paikka oli kaunis halusimme melko joutuisasti vuorelta pois. Ainoa miinus tässä reissussa oli se, kun taksia sai odottaa takaisinpäin aika kauan.

Kata beach/karon beach

Vieras    18.02.2017    Kata Beachin nähtävyydet    Kata Beach

Paikalla on paljon nähtävää mutta tietysti tuo turismimeininki on mennyt vähän överiks. Tässä pieni videopätkä reissustamme

www.youtube.com/watch?v=EscTW3Wr8e8

Kanoottisafari

villevalo    24.08.2016    Phuketin nähtävyydet    Phuket

Kanoottisafari oli yhden päivän mittainen retki. Ilmastoitu bussi haki retkeilijät hotellilta ja kuljetti satamaan, josta laiva lähti viemään retkeläisiä kohti määränpäätä. Laivan tahti oli nopea ja pian saavuimme ensimmäiseen määränpäähän. Ko. paikassa kanootit ja soutajat odottivat retkeläisiä ja astuimme kanootteihin. Harmaa kasvillisuuden peittämä vuori kätki sisäänsä laguunin. Luolassa, jonka läpi pääsee vain laskuveden aikaan, niin asui lapakoita ja apinat odottivat matkailijoita hedelmien toivossa. Paikka oli Phang Nga-lahti. Kanooteistakäsin näimme mitä erilaisimpia kalliomuodostelmia, joista soutaja hieman heikolla englanninkielellä selosti. Ennen laivaan nousua näimme myös ns. James Bond-islandin. Jatkoimme ko. lahdelta matkaa saarelle, jossa nousimme maihin. Uimme ja hieman jaloittelimme. Täältä jatkoimme takaisin hotellille. Laivassa tarjoiltiin maistuva lounas ja hedelmiä ja juotavaa oli yllinkyllin tarjolla koko retken ajan. Saavuimme satamaa ja satamasta pikkubussi kuljetti retkeläiset takaisin hotellille. Retkeä voin suositella kaikille ketterille kouluikäisistä alkaen.

Wat Chalongin temppelialue (temppelilläkäynti oli osa järjestettyä retkeä)

villevalo    19.03.2016    Phuketin nähtävyydet    Phuket

Päällepäin ei Wat Chalongin temppelialue aluksi sykähdyttänyt kovin. Mutta, kun matkaopas kertoi bussissa, ettei saa säädösten vuoksi tulla oppaaksi temppelialueelle, vaan, että oppaana toimii vain paikallisopas, niin kiinnostus kasvoi. Temppelialueella pääsi tutustumaan kolmeen eri osaan. Ensimmäinen osa oli temppeli. Ko. temppelissä oli useita kullattuja Buddhan patsaita ja turistit sormeilivat ko. patsaiden pintaa. Ihan varma en ole, että ottivatko turistit lehtikultaa pois patsaiden pinnalta vai kiinnittivätkö lehtikullan palasia patsaiden pinnalle. Kioskista sai ostaa valkeita pioneja ja joitain numerolappusia ja suitsukkeita tms. ja em. asioilla oli kaikilla tietty tarkoitus. Em. asia jäi kuitenkin meille hiukan epäselväksi, joten emme ostaneet kioskista kukkia tms. Seuraavaksi tutustumme taloon(majaan), jonka kerrottiin olevan Sri Lankalaisten munkkien koti. Ko. talossa istui kolme täysin todennäköistä iäkkäämpää munkkia arvostetuilla paikoilla. Talossa oli sisällä joitain turisteja ja kaikki polvistuivat ja kumarsivat ko. munkkien edessä. Turistit ottivat myös runsaasti valokuvia. Viimeinen temppeli, johon pääsimme ko. retkellä tutustumaan, niin oli Wat Chalongin temppeleistä korkein, kullatuin ja koristelluin. Temppelin ylimmän kerroksen kookkaassa lasivitriinissä säilytettiin Buddhan maanpäällisten jäännösten luunsirua. Wat Chalong loistokkuudessaan ja tietynlaisessa vaatimattomuudessaan vei sydämen loppuiäksi.

Hyvä ja luotettava opas Phuketissa

Vieras    22.10.2015    Phuketin nähtävyydet    Phuket

Me olemme käyttäneet saman oppaan palveluja jo

useammilla Thaimaan matkoilla. Hän on järjestänyt meille

taksimatkoja, retkiä saarille ja Khao Sokin luonnonpuistoon.

Retket puolta halvemmalla kuin matkatoimistot.Suosittelemme tätä

luotettavaa, englantia taitavaa opasta.

Yhteystiedot: Rainy mobile: +66843073993 tai +66887541237

email: [email protected]

Phuket Fantasea

villevalo    15.07.2015    Phuketin nähtävyydet    Phuket

Olen suuri Thaikkufani, mutta en pidä välttämättömänä Phuketi Fantaseassa käyntiä, kun matkustaa Thaimaahan ensimmäistä kertaa. Kävin Fantaseassa, mutten ole vakuuttunut, että Fantasea on välttämättä vain aitoa Thaimaata. Fantasean alue on fantastinen. Kaikki kimaltaa, kiiltää ja kaikki on taidokkaasti tehtyä. Em. huolimatta Fantasean alueella joka paikassa myydään jotakin, joka ei ole välttämättömyys. Toisaalta kauniisti esille laitettuja esineitä tms. on kaunista katsella. Luolan tms. eläimet ja linnut ovat hyvin hoidettuja ja ko. eläinten asumukset ovat oikeita taidonnäytteitä. Valtaisa buffetruokala oli kokemus sinänsä. Buffetruoka ei ollut hyvää eikä huonoa, mutta juomista perittiin suht kallis maksu. Teatteri, jonne mahtuu 5000 henkilöä, niin oli suuri kokemus itsessään. Kuitenkin teatteriin noustessa hiipi tunne, että mitäpä, jos yleisö jouduttaisiin jostain syystä evakuoimaan. En nähnyt missään varauloskäyntejä. Esitys oli hyvä tai jopa korkealuokkainen. Rätinää ja pauketta esityksen efekteinä riitti hotelliin asti viemisiksi ja laservalot tms. sokaisivat silmät hetkiseksi. En välttämättä mene Fantaseaan toista kertaa, mutta Fantaseassa kannattaa käydä, jos pitää spektaakkelimaisista esityksistä. Norsut olivat hienoja ja myös norsukyydin sai, jos halusi. Norsuille sai syöttää banaaneja ja em. oli hauska kokemus. Kukin matkailija päättää minne menee, mutta minulle olisi käynyt vierailu Fantasean alueella ilman teatterishowtakin hyvin.

Matkanjärjestäjän saariretki

Saariretki oli noin päivän mittainen. Bussi haki retkeläiset hotellista aamulla ja laiva lähti Phuketin eteläkärjestä. Aamu oli suhteellisen ruuhkainen, mutta vars. ongelmia ei bussimatkalla ollut. Oppaat olivat erinomaisia, vaikka ensimmäinen opas puhui vain niukasti suomea. Laiva tai pikavene kiidätti retkeläiset ensin Bamboo Islandille ja em. saarella sattui olemaan valtava määrä kiinalaisisa turisteja, muttei se fiilistä millään tavoin latistanut. Bamboolla oli myös picnic ja juomatarjoilu. Bamboolta ajoimme jnkn matkaa ja pysähdyimme snorklaamaan ja uimaan vähän kauemmas merelle. Matkan varrella Phi Phiille pysähdyimme ruokkimaan apinoita ns. apinasaaren edustalle ja täältä kohdistimme Phin Phiin pääsaarelle, jossa buffetruokailu oli järjestetty retkeläisille. Ruokailu oli suhteellisen vaatimaton ja saniteettitilat olemattomat. Omaa käsidesiä tms. kannattaa varata retkille mukaan. Matkan varrella ajoimme viikinkiluolan ohitse, jossa merimustalaisperhe elätti itsensä keräämällä linnunmunia. Luola oli pimeä ja pelottava näky. Täältä suuntasimme laguunilla ja laguuni oli 20 m syvä ja laguunilla sai uida. Laguunilta Maya Baylle, joka oli upea kokemus. maya Bay tunnetaan mm. Leonardo di Capiron elokuvasta Beach.. Maya Baylta suunnistimme alkupisteeseen ja alkupisteestä busseilla takaisin hotellille. Retki oli ikimuistettava kokemus ja voin/voimme suositella lämpimästi ko. retkeä kaikille, jotka matkustavat Phuketiin.

Kannattaa mennä katsomaan...

toffe    21.01.2013    Koh Samuin nähtävyydet    Koh Samui

Luonnonmuokkaamia nähtävyyksiä Hin Ta & Hin Yai ( iso-isä & iso-äiti).

Pig Buddhalle tottakai, siellä myös hyvät ostosmahdollisuudet.

Pig Buddhan lähellä joka on kivan kävelymatkan päässä Whit Plai Laemille siellä paljon katsottavaa..

Muumioitunut Munkki on Wat Khunaram Temppelissä.

Kanchanaburin nähtävyydet

toffe    15.01.2013    Kanchanaburin nähtävyydet    Kanchanabur

Kanchnaburissa on tuo sota-ajan hautausmaa jonne on monet haudattu jotka kuolivat Kwaijoen sillalla / sillan läheisyydessä sota aikaan.

Sotamuseo se kannattaa myös kokea viime kesänä sinne oli hinta 40 Bathia.

Kwai joen silta tottakai, itse olimme päiväaikaan olis pitänyt mennä uudestaan alkuillasta se jäi kokematta.

Bangkokin oudoimmat nähtävyydet

anttihelin    12.01.2013    Bangkokin nähtävyydet    Bangkok

Bangkok on yksi maailman hienoimpia – ja hämmentävimpiä kaupunkeja. Parhaiten kaupungin henkeen pääsee tutustumaan kiertämällä läpi Bangkokin oudot nähtävyydet:

www.minnethaimaassa.com/blog...htavyydet/

Joukkoon kuuluvat niin Thaimaan kuuluisimmalle kummitukselle omistettu pyhättö, Thaimaan pahamaineisimman sarjamurhaajan lasivitriiniin muumioitu ruumis kuin maailman suurin kummitustalo, 49-kerroksinen autio pilvenpiirtäjä, jossa sanotaan kummittelevan. Onnea seikkailiuihin!

Similanin saaret

Vieras    05.09.2012    Khao Lakin nähtävyydet    Khao Lak

Käytiin retkellä Similanin saarilla v.2010.

Aivan mielettömän kaunista sutua.

Liikuttiin sellaisissa maisemissa, joita luulisi löytyvän vain photoshopatuista postikorteista.

Syvänturkoosi / kristallinkirkas meri ja aivan vitivalkea puuterihiekka... aijai, sinne on päästävä uudelleen! :)

Kannattaa todellakin käydä, jos vain mahdollista.

Mentiin paikallisen matkanjärjestäjän (Fantastic) kyydillä

-> n. puolet halvempi kuin Aurinkomatkat / Rya Diversin vastaava setti.

käärme show

Vieras    05.04.2012    Krabin nähtävyydet    Krabi

king cobra show on jokaisen nähtävvä .pääset kolmen kobran kanssa samaan "altaaseen" jos uskallat.myös boa laitetaan jalkojesi ympärille ,puristaa himppa kovaa. kannattaa kokeilla .myös muita käärmeitä.Kuljetus hotellilta +kuljetus hotellille.

Matka Phuketin lahden yli

Vieras    21.02.2012    Koh Yao Noin nähtävyydet    Koh Yao Noi

Matkasimme marraskuussa 2011 Phuketista Ao Nangiin Phuketin lahden yli. Yövyimme Koh Yao Noi`lla. Matka oli vähän jännittävä, mutta selvisimme siitä ilman ainuttakaan kommellusta.

Lähdimme aikaisin aamulla paikallisbussilla Karon Beachiltä Phuket Town`iin, josta matka jatkui seuraavalla bussilla Bangrong`iin. Siellä on pitkähäntäveneen satama. Ao Por on toinen satama vähän pohjoisempana, josta myös lähtee veneitä Koh Yao Noi`lle. Bussi, jolla matkasimme Phuket Town`ista eteenpäin oli avolava Nissan, jossa oli sivupenkit ja katos. Siihen mahtui tiiviisti kuormattuna ja portailla seisovat mukaan lukien parikymmentä henkeä. Matka taittui oikein mukavasti. Bangrong`ista jatkoimme pitkähäntäveneellä Koh Yao Noi`lle, ja edelleen lava-autolla LomLae-hotelliin.

LomLae on hotelli, jossa yövytään bambumajoissa. Ne ovat oikein mukavia. Niissä on tarpaalliset ja asialliset varusteet matkalaiselle. Ruoka on hyvää ja henkilöstö ystävällistä. Hotellia ympätöi oikea viidakko ja alue on muutoinkin syvää maaseutua.

Seuraavana päivänä jatkoimme Ao Nang`iin. Matkasimme pikaveneellä, jota lykkääsi kolme vahvaa Hondan ulkolaitamoottoria. Meran ylitys kesti vain hetken. Jännittävä kokemus maakravulle sekin.

Promthep Cape, Hienoin auringonlaskupaikka!

Muffukka    25.11.2011    Nai Harnin nähtävyydet    Nai Harn

Kuulemma, itse emme ehtineet siellä käydä reissullamme, mutta paikalliset kehuivat sitä ja suosittelivat kovasti.

www.asiaexplorers.com/thaila...p-cape.htm

Phuket Zoo

Muffukka    16.11.2011    Kata Beachin nähtävyydet    Kata Beach

www.phuketzoo.com/

Nettisivut näyttää hyviltä, mutta voi hyvä luoja sitä totuutta. Siellä olisi eläinaktivisteille hommia!

Tuktukilla matka Zoohon Katalta maksaa 300bht. Ei todellakaan mikään kummoinen eläintarha, pikemminkin eläinvankila. Sisäänpääsy 500bht. Lähinnä säälitti ne kaikki reppanat siellä likaisissa häkeissään.

Varmaan 50% eläimistä oli krokoja... Niitä oli ihan älyttömästi. Se kroko show oli ihan kiva. Muutoin siellä saat ottaa kuvia itsestäsi käärmeen, elefantin, tiikerin (huumattu) jne kanssa maksua vastaan, 200bht per kuva.

Oli siellä jotakin käärme showta ja tiikeri showta, norsukin taisi esiintyä. Orkidea garden ei ollut mikään hieno... mikään ei kukkinut.