Thaimaan matkakokemukset ja vinkit

Intialainen ravintola Hua Hinissä

Vieras    18.11.2022    Hua Hinin ravintolat ja baarit    Hua Hin

Löysimme Hua Hinissä intialaisen ravintolan: Royal Indian Thai Restaurant. Se sijaitsee juna-asemalta rantaan vievän kadun vieressä, ihan rannan tuntumassa. Ruoka oli taivaallista, ei liian tulista, joten lapsetkin voivat syödä heidän ruokiaan. Siitä tulikin sitten koko loman ajan vakio ravintola.

Jos olette menossa Hua Hiniin kannattaa käydä tutustumassa!

Varokaa drag queeneja Ao Nangissa

Vieras    13.07.2022    Ao Nangin vaarat ja ongelmat    Ao Nang

Ao Nangin rantakadulla on drag queen esityksiä ja esitysten välillä (samat?) drag queenit parveilevat kadulla ja lyöttäytyvät juttusille esim pienten lasten ja miespuolisten henkilöiden kanssa. "Prinsessathan" ovat lasten mielestä kauniita ja monikaan turisti ei kehtaa kohdella "tuttavallisia" ja "ystävällisiä" esiintyjiä tylysti eikä raivata tietään väkisin ohi kun he sulkevat jalkakäytävän. Mikäli jäät juttelemaan, sinulta napataan äkkiä kännykkä kädestä tai housuntaskuista ja sinusta otetaan muutamia kuvia esiintyjien kanssa ja sitten aletaan vaatia kallista maksua kuvaamisesta. Ellet maksa, aletaan huutaa apua ja poliisia salakuvaamisesta. Käyvät joukolla päälle ja tarttuvat esimerkiksi lastenvaunuihin tai lasten käsiin, jotta et voi jatkaa matkaa. Onneksi olen naiseksi voimakas ja sain riuhdottua vanhemman lapsemme ja nuoremman lastenvaunut yksin irti kun mieheni hätisti kolmea queenia omasta kimpustaan. Pääsimme viereiseen ravintolaan turvaan. Sieltä lähdimme vasta kun queenit olivat kauempana seuraavan uhrin kimpussa.

Viihtyisä

K-O    18.01.2022    Kata Beachin hotellit    Kata Beach
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2022 | Hotelli: Kata Sun Beach

Viihtyisä ystävällinen siisti hyväsijaintinen keskitasoinen hotelli kauniilla paikalla satametriä merenrantaan .Yläkerran merenpuoleiset huoneet ovat merinäköalalla .

Hotelli on edullinen ja TUI matkoillakin kuuluu hintaan hyvä aamiainen

Minigolfrata ja ruokapaikka Bangtaolla

Lomaillessamme Bangtaolla pelasimme muutaman kerran minigolfia läheisellä minigolfradalla ja söimme radan päätteeksi herkulliset pizzat. Viimeisimällä lomallamme tilasimme Tri Trang Beachiltä taksin ja taksi vei meidät Bangtaolle. Oli melko myöhä ja radalla paljon pelaajia, joten söimme ensin ja vasta sitten pelasimme. Palvelu toimi hienosti. Minigolfin hintaan sisältyvät varusteet virvokkeet sekä virkistyspyyhkeet. Rata on todennäköisesti ruotsalisen omistama. Suosittelemme mingolfia ja ruokapaikkaa lapsiperheille. WC.

Tasokas majoitus

Yöpymisen ajankohta: Maaliskuu 2020 | Hotelli: Merlin Beach Resort

Arvosana on 4,5. Hotellialue oli siisti niin sisältä kuin ulkoa. Siistijät siivosivat yleisiä vessoja kaiken aikaa, ravintolat olivat siistejä ja huonesiivous tehtiin päivittäin. Palvelu oli hyvää ja hotellissa hyväntuulista ja palvelualtista henkilökuntaa. Uima-allasalueita oli kolme. Takimmaisena allas, jossa oli lapsille aktiviteetteja. Keskimmäisenä allas, jossa paljon rantapetejä ja yhteys Merlin beachille. Hotellilta sai kanootteja ja snorklausvälineitä. Rannalla saattoi uida nousuveden aikaan, mutta pienikokoinenkin aikuinen löi helposti jalkansa kiviin uidessa. Hotellilla monenlaisia aktiviteetteja iltaan saakka. Aamupalaravintoloita oli kaksi ja ruokatarjonta oli erityisen hyvä. Ravintolat siistejä ja etummaisesta sai valita aamuisin ruokaileeko sisällä vaiko ulkona. Aurinkopedit varattiin suht nopeasti, joten jo kahdeksan aikaan kannatti mennä aamupalalle, jos mieli hyvän allaspaikan. Suosittelemme hotellia Thaimaasta kiinnostuneille ja turvallista matkailua rakastaville.

Lyhyt kyläkierros Katalla

villevalo    10.03.2020    Kata Beachin muita vinkkejä    Kata Beach

Lähdimme Katalle taksilla. Monet kehuivat Kata Noita saaren parhaimmaksi rannaksi, muttemme Kata Noille lähteneet. Rannan tuntumasta löytyi paljon kauppoja ja kävillemme rantatien alusta loppuun saakka, kunnes päätimme jatkaa Karonille. Hyppäsimme taksiin ja teimme minimatkan Karonille. Syystä tai toisesta viihdyimme Karonilla hyvin. Suosittelemme Karon beachia Thaimaan lomailijoille.

Big Buddha

villevalo    10.03.2020    Phuketin nähtävyydet    Phuket

Teimme päiväreissun Big Buddhalle. Kysyimme vinkkejä hotellin kuljetuspalvelusta ja he kertoivat, että Big Buddhalle kannattaa lähteä ajoissa. Tilasimme taksin edellisiltana varttia vaille kahdeksasksi ja, vaikkei matka Big Buddhalle ollut valtavan pitkä matka ei ollut joutuisa. Tiet ovat Phuketissa haastavia hyvillekin kuljettajille ja korkeuserot tavattomia. Naisilla pitää olla polvet peittävä vaatetus, lapsilla ei. Jos ei ole laittanut pääleen housuja tai polvet peittävää mekkoa Big Buddhalta saa lainaksi sarongin. Maisemat ylhäällä olivat henkeäsalpaavat. Ryysistä ei ollut ja wc:t oli. Joka paikassa kerättiin rahaa Big Buddhan rakennustyöille tms. ja Big Buddhalta sai ostaa peltikiekon, johon turitsit kirjoittivat kuka mitäkin. Ja, vaikka paikka oli kaunis halusimme melko joutuisasti vuorelta pois. Ainoa miinus tässä reissussa oli se, kun taksia sai odottaa takaisinpäin aika kauan.

Taksimatka Karonille

villevalo    10.03.2020    Karon Beachin muita vinkkejä    Karon Beach

Kävimme taksilla Karon beachillä. Päivä oli kuuma ja kävimme uimassa. Ranta oli viihtyisä, vaikka valkoinen hiekka poltti jalkojen alla. Karonilla ei ole pukeutumissuojia, mutta maksullisia aurinkovarojoja ja -petejä on tarjolla. Rannan tutumassa on useita ruokravintoloita ja söimme thaimaalaista ruokaa ennen hotellille paluuta. Ruoka maistui, mutta miedoinkin thaimaalainen keitto on melko tulista. Lapset ottivat jalkakylvyn jossain hierontapaikassa. Kivoja kauppoja oli paljon. Palatessamme Tri Trangille taksinkuljettaja kertoi, että Karonille oli hukkunut 5 turistia, koska suuret aallot voivat yllättää. Em. huolimatta olisi mukava matkustaa Karonille ja käydä meressä uimassa.

Central Phuket townissa sekä iso akvaario

villevalo    10.03.2020    Phuketin muita vinkkejä    Phuket

Saimme tietää kanssamatkustajalta, että Phuket townissa on iso akvaario kauppakeskuksen yhteydessä. Lähdimme iltapäivällä Phuket towniin taksiilla ja Cenralin koko yllätti. Central oli valtava ja käsitti kaksi puolta. Toisella puolella alakerrassa oli akvaario. Akvaario oli suurehko ja akvaariossa oli tuhansia erilaisia kaloja sekä pingviinejä. Akvaarioon on pääsymaksu. Kännykässä kannattaa pitää valokuvat passeista, koska passia kysytään usein rahanvaihon ja myös ostosten yhteydessä. Ostoskeskuksesta löytyi merkkiliikkeitä useasta kerroksesta ja toisesta osasta löytyi skandinaavisempia erikoisliikkeitä ja myös kultaliikkeitä oli. Kahviloita, juomabaareja ja ruokapaikkoja oli runsaasti. Suosittelemme piipahtamaan Centtralissa ja akvaariossa! Muistathan hyvän käsihygienian. Kaikista ruokapaikoista ei löydy käsienpesumahdollisuutta, mutta Centralista löytyy yleisöwct. Wc:t eivät aina löydy läheltä syömään mennessä.

Thaimaalainen käyttäytyminen

Vieras    18.01.2020    Thaimaan vaarat ja ongelmat    Thaimaa

Thaimaalaisen pitää säilyttää kasvonsa. Esim. taksikuski voi sanoa tietävänsä osoitteen mihin ajaa, vaikka ei tiedä. Ja jättää sitten siihen, hän ajattelee,että kyllä taas joku toinen opastaa perille. He eivät voi sanoa " en tiedä" . Toinen ilmiö on kääntää kysyttäessä taksi / tuk-tuk / mopo -kyytiä selkä merkiksi ettei nyt sovi ..suomessahan sanotaan suoraan.Thaikuissa ei, joten on hyvä lukea kirjoja thaimaan kulttuurista, tavoista ennen ensi matkaa.

Krabi nyt

Vieras    09.12.2019    Krabin ostokset    Krabi

Nykyisin Krabilla, Ao Nangissa , ovat intialaiset vallanneet lukuisat ruoka- ja rättikaupat ja muut liikkeet ovat pääsääntöisesti islamvetoisia. Turistiteistakin näyttää enenevä osa tulevan näistä maista, mikä minusta latistaa Krabin viihtyisyyttä. Thaimaalaisen iloisuutta, hymyä ja erinomaista ruokakulttuuria pitää jo etsiä.

Paljon on paikka muuttunut ja koko ajan huonompaan suuntaan.

ensiapu meduusan puremaan...

Vieras    29.05.2019    Thaimaan vaarat ja ongelmat    Thaimaa

thaimaassa uimaranta matkailijan olis syyta varata mukaan pullollinen viini etikkaa..se toimii ensiapuna ja neitraloi meduudan pureman / myrkyn..+valittomasti ensiavun jalkeen laakariin...

passi asiaa

SUOMALAINEN PASSI PITAA NYT SIT UUSIA THAIMAASSA 12 KUUKAUTTA ENNEN,KUIN SE UMPEUTUU!!!!! KAYTANNOSSA SE SIIS TARKOITTAA,ETTA SUOMALAINEN 5 VUODEN PASSI ONKIN VOIMASSA VAIN 4 VUOTTA!!!!!! ENTINEN SAANTO,ET 6 KUUKAUTTA ENNEN UMPEUTUMISTA UUSITTAVA,EI OLE ENAA VOIMASSA...TASTA SUOMEN SUURLAHETYSTO EI VAROITA MITAAN,EIKA KETAAN...(TIETOLAHDE: KORAT IMMIGRATION BUREAU,THAILAND)

Dusit D2 hotelli

Vieras    09.02.2019    Krabin hotellit    Krabi
Yöpymisen ajankohta: Tammikuu 2019 | Hotelli: Vogue Resort & Spa Ao Nang

Olipa yllätys, että entinen 4:n tähden hotelli Vogue oli joulukuusen omistajavaihdoksen myötä muuttunut kerrassaan ala-arvoiseksi. Aamupala oli sekä valikoiman että ruoka-ainemäärien suhteen todella niukka. Olemme tottuneet, että yleensä hotelleissa aamupalat ovat todella runsaat - tyhjät lautaset tarjoilupöydillä tässä hotellissa. Tarjoiluastioita oltiin kyllä käyttämässä, että oli kiire ottaa viimeinen leipäpala.

Uima-altaalla, joka oli tosi pieni, ei saanut rauhassa ottaa aurinkoa, vaan allasbaarin poika juoksi puolen tunnin välein pyytämässä tilauksia.

Siivous oli arpapeliä, joskus siivottiin, joka päivä ei. Opas tuli hotellille eräänä päivänä klo 16.45 ja siihen mennessä meidän huonettamme ei ollut vielä siivottu. Opas ilmoitti siitä raskaan ja siivooja tuli iltamyöhällä. Ulkorappuset ja altaan ympäristö todella likainen; irtoroskat siivottiin, mutta likaläntit varmaan odottivat sadetta. Vessan pönttö oli kahteen otteeseen tukossa, kylpyhuoneessa haisi viemäri, ovi oli pidettävä kiinni.

Henkilökunta oli yleisesti ottaen ystävällistä, ja heitä oli paljon, mutta kaipa he toimivat heille asetettujen raamien mukaan. Ikävä kyllä tätä hotellia ei voi pitää 4:n tähden arvoisena.

Tori.fi vuokrattu asunto Hua Hin

Vieras    25.01.2019    Hua Hinin vaarat ja ongelmat    Hua Hin

Vuokraus on syytä tehdä huolella, itse emme näin toimineet. Vuokrasimme kauniin talon 8 km Hua Hinistä. Suomalais yhdyskunta , hiljainen vartioitu alue. Herääminen 08.00 raivaussahojen ja ruohonleikkureiden kovaan ääneen, päivittäin. Talo on kaunis, joskin tarkemman arvioinnin mukaan likainen. Mini jakku päältä kaunis, pitää paikkansa. Löysimme muiden maalle tavanomaisten ötököiden lisäksi luteen. Arvion teki tuholaistorjunta Suomessa. Vuokraaja ei reagoi asiaan kuonoaan kohautuksella. Meille paljon harmia nyt ja matkan jälkeen. Mitään oikeusturvaa ei ole , kun vuokrata talosi yksityiseltä vuokranantajalta. Vuokra on luxus tasoa, vastuuta ei ole. Kannattaa olla huolellinen ! Maa on muuttunut, se on todella likainen , ja turistien hintataso taivaissa. Golf kentät hienoja mutta hinnat maan tasoon nähden erittäin korkeita. Thaimaalainen hymy ja palvelualttiudesta on kadonnut tipotiehensä. Juuri Kukaan ei osaa englantia edes välttävästi. Soli, vaihdetaan kohdetta jatkossa. Olkaapa tarkkana.