Matkakokemukset - Ravintolat ja baarit Espanjassa

Ravintolat

Vieras    06.02.2020    Agaeten ravintolat ja baarit    Agaete

Mahtavia ruokapaikkoja kauniilla näköalalla aivan meren tuntumassa. Ruoka todella hyvää ja palvelu viimeisen päälle. Ohikulkumatkalla eli en ole yöpynyt.

tanssikellari foxi

Vieras    30.01.2018    Gran Canarian ravintolat ja baarit    Gran Canaria

Kylläpä onkin foxissa hinnat juomilla yli suomen ravintola hintojen, vieläpä surkealla ja töykeällä palvelulla höystettynä. Karkuteillä olevat siellä toisiaan etsii. Apilaniitty kivempi tanssipaikka. Kokeilin viime viikolla molemmat.

Las Tejas Verdes

Vieras    13.01.2018    Puerto de la Cruzin ravintolat ja baarit    Puerto de la Cruz

Las Tejas Verdes on hyvä musiikkipaikka. Myös saman kävelykadun päässä olevassa Bar-Cafe Marboressa on paikallista elävää musaa, kuten myös lähellä Las Tejas Verdesiä olevassa bodega Aradossa.

tanssipaikat

Vieras    04.12.2017    Playa del Inglesin ravintolat ja baarit    Playa del Ingles

Inglesin suomipaikoists apilaniitty ykkönen, ihanat välittömät suomalaiset tarjoilijat,välitön tunnelma. Tanssikellari foxissa törkeän kalliit hinnat ja ihme örvellystä. Bonuksena vielä huono palvelu, lukuunottamatta sitä nuorta miestsrjoilijaa joka kyllä on oikeassa ammatissaan. Näköjään miesasiakkaat ovat siellä suosiossa. Johtunee suuresta naispuolisten asiakkaiden määrästä. Tyly paikka, huono ilmanvaihto.

tanssi apilaniitty

Vieras    01.12.2017    Gran Canarian ravintolat ja baarit    Gran Canaria

Kiva suomalainen tanssipaikka, mahtuu pyörähtelemään.Suomalainen mukava mutkaton henkilökunta.

tanssipaikat ingles Foxi

Vieras    30.11.2017    Gran Canarian ravintolat ja baarit    Gran Canaria

Tanssikelkari foxissa älytön tungos, keikkuvat pöydät, kalliit juomat jotka kaatuilee kiikkeriltä pöydiltä, ja tyly palvelu. Ainakin vanhemmille tanssijoille. Kuulin miten yhtä frouvaa jopa tarjoilija huoritteli kaatuneen juoman siivoamisen takia. Tanssijan kyynärpää kaatoi lasit, näin sen itse. Jopa paikan omistaja kävi sitten nolaamassa pöytäseurueen. Nolotti katsoa miten tämä siististi käyttäytynyt jo harmaantunut pari lähti pois rouva itkien. Meni varmaankin lomafiilis siihen. Tapasin parin myöhemmin ja he kertoivat olleensa ensimmäistä kertaa gran canarialla. Niin ja viimeistä. Tämmöistä ei voisi suomessa hyväksyä. Ja kyseessä siis ns. Suomipaikka. No minäkin kyllä boikotoin nykyisin foxia vaikka ennen pidin siitä.

Colala

Vieras    09.09.2017    Fanaben ravintolat ja baarit    Fanabe

Suosittelen poikkeamaan ravintola Colalassa lähellä playa torviscaa. Todella hyvää ruokaa edulliseen hintaan ja aivan mahtava henkilökunta. Monia ravintoloita teneriffalla kokeilleena, voin sanoa, että Colala on heittämällä paras!

Maanpäällinen helvetti

Vieras    13.07.2017    Magalufin ravintolat ja baarit    Magaluf

Oltiin muutaman kaverin kanssa magaluffissa ja voin sano että en suosittele kenellekään oli iha hirveästi biletystä ja meteliä. Britit eivät osanneet käyttäytyä ja katujen haju oli aivan hirveä. Hotelli oli ihan magaluffin keskustassa eikä siellä todellakaan saanut nukuttua selvistäpäin. Meteli oli sietämätöntä aina aamun pikkutunneille saakka.

Maailman vanhin ravintola, Restaurant Botin

sadey80    12.07.2016    Madridin ravintolat ja baarit    Madrid

Ennen edelliselle Madridin reissulle lähtöä huhuilin täällä, olisiko joku käynyt maailman vanhimmaksi väitetyssä ravintolassa, Botinissa. Ei ollut.

Mutta nyt olen itse käynyt ja voin suositella muitakin piipahtamaan tässä ravintolassa. Sisältä ei sen ehkä uskoisi olevan 1700 -luvulta, mutta ehkäpä sitä on jouduttu ehostamaan muutamaan otteeseen vuosien saatossa.

Ruoka oli vähän kalliimpaa kuin muissa Madridin ytimen ravintoloissa, mutta annosten koot olivat ihan omaa luokkaansa. Ei mitään pieniä kikkareita lautasen keskellä. Välillä tuntui, että ruokaa oli liikaakin. Ruoan ulkoasuun ei kovin oltu panostettu, mutta taivas miten hyvää ❤ Tilattiin myös alkupalaksi juustoa, ja luultiin saavamme eri juustoja höysteillä. Tulikin lautasellinen "oltermanniviipaleita", mutta parasta juustoa mitä ikinä olen syönyt. Pihvit olivat hyviä, vaikka vähän köyhännäköisiä lautasella, jälkiruoka taivaallista sekä sangria oli varmaan parasta, mitä missään päin Madridia olin aiemmin juonut.

Saatiin myös kuunnella elävää musiikkia, kun sukkahousuiset Jorget tulivat kauniisti laulamaan :) Henkilökunta oli myös erittäin ystävällistä, kielitaitoista ja palvelualttiita. Pöytävaraus kannattaa tehdä.

Laitan tästä vielä erikseen kuvan sivuilleni.

F&C BBQ ravintola

Vieras    15.05.2016    Palma Novan ravintolat ja baarit    Palma Nova

Täällä lomalla ollessani vaimoni ja poikani kanssa etsin myös vinkkejä hyvästä ruokapaikasta. Löysin netistä ravintolan jota oli kehuttu ja arvosteltu hyvässä hengessä. Ihmiset olivat ottaneet kuvia annoksistaan ja laittanut nettiin näytille. Kuvia katsellessa tuli vesi kielelle ja päätettiin että mennään kokeilemaan. Puu grillissä paistetut pihvit näyttivät todella hekullisilta ja tilattiin semmoiset. Ruoat tulivat ja kävimme pihvien kimppuun. Pettymys oli suuri. Mediumina tilatut pihvit olivat lähes kypsät, salaattia oli noin 1dl ja uuniperuna oli melkein kylmää ja sisällä teelusikallinen voita, siinä se. Suola ja pippuri oli varmaan mennyt johonkin toiseen pöytään koska meidän ruoista niitä ei löytynyt. Ja kaiken lisäksi pihvi oli vetinen ja täysin mauton. Ei mennä toiste enkä suosittele.

Restaurante Antonio Videra - vältä

Vieras    29.04.2016    Fuengirolan ravintolat ja baarit    Fuengirola

Ruoka on varmaan ihan ok. Tarjoilija kaatoi viinipullon syliini, tuskin edes pahoitteli ja laskutti täyden hinnan. Tätä kannattaa todellakin välttää!

Suomalaisten iskelmäbaari

Vieras    20.03.2016    Playa del Inglesin ravintolat ja baarit    Playa del Ingles

En suosittele... Ylpeilee nimekkäillä suomalaisesiityjillä. Esiintyjät kyllä käyvät siellä esiintymässä, mutta feikkinä eli musiikki tulee nauhalta ja "tähti" vain elehtii.

Klo 20:00 alkaa lipunmyynti, jolloin ne jotka eivät halua jäädä katsomaan esitystä ajetaan pois.

Lisäksi koko Playa del Ingles ei ole mielestäni paikka jossa kannattaa lomansa viettää. Paikalliset ovat suoraan sanoen monesti välinpitämättömiä turistia kohtaan.

Lomalla pitää saada rentoutua eikä kokea mielipahaa.

Baari- ja ravintolakulttuuri

San Sebastianissa on vilkas yöelämä. Klubit ovat auki klo 7 asti aamulla, joten ei ole tavatonta, että ulos lähdetään vasta reippaastikin puolen yön jälkeen.

San Sebastianissa järjestetään paljon "pintxo poteja", eli iltoja, jolloin kaikissa tapas-paikoissa on pintxo eli tapas ja viini/olut/siideri yhteensä 2e. Esimerkiksi torstaisin Grosin kaupunginosassa (Zurriola-rannan läheisyydessä, vaihtareiden ja surffareiden suosimalla alueella) on torstaisin pintxo pote klo 19-23. Baarit ja ravintolat ovat silloin tupaten täynnä.

San Sebastianista on melko vaikea löytää suomalaisille perinteisiä ravintoloita, sillä suurin osa illastamisesta tapahtuu jakamalla erilaisia ja kokoisia tapasannoksia.

Baskimaassa on oma sangriansa, jota kutsutaan calimochoksi (kalimotxo baskin kielellä). Tämä tarkoittaa siis punaviiniä ja kokista sekaisin, yllättävän hyvää!

Muutamia vaihtareiden suosimia baareja ja klubeja ovat esimerkiksi Iguana, B-Pop, Friends ja Bataplan.

Costa Adeje

sal-ki    10.02.2016    Teneriffan ravintolat ja baarit    Teneriffa

Mukava Teneriffan reissu takana. Kelit suosi koko viikon, aurinkoista ja lämmintä +22-25. Asuimme Costa Adejessa, *****Dream Gran Tacande hotellissa.(Apollomatkat) Hotelli oli erinomaisella paikalla, kauppoihin ja ravintoloihin lyhyt matka, samoin rantaan. Rauhallinen sijainti, upea allasalue baareineen. Hotellin buffet-ravintolassa aivan uskomattoman hyvää ruokaa. Parina viimeisenä iltana meidän suosikkimme japanilainen keittiö loisti upeudellaan. Jos ei sushi tai aasialaisittain wokatut ja paistetut ruoat kiinnostaneet, tarjolla oli mahtava salaattibuffet, lämpimät ruoat suoraan kokin valmistamana, herkullinen jälkiruokabuffet. Samoin aamiaisbuffet oli loistava.

Jos ei omalla rannalla löytynyt sopivaa ruokapaikkaa, aivan kävelymatkan päässä las Americasiin päin kävellessä oli tarjontaa joka lähtöön. Tässä muutamia ehdotuksia: lounaaksi söimme parikin kertaa grillattuja simpukoita El Gran Sol -ravintolassa, Playa de Fanabella, ihan kävelypromenadin vierellä. Suosittelen! Tony Roma\'sissa söimme illalla ribsejä ja pihviä, hyvää oli sekin. Pari kolme kertaa otimme taksin Los Cristianokseen, Tsuki sushi bar oli kohtalainen, ei kuitenkaan loistava. Tapaksia söimme La Costa ravintolassa, San Telmo Los Cristianos, hieman petyimme kyllä tapaksiin, harmi kyllä. Puitteet olivat loistavat, palvelu myös, mutta ruoka ei ihan osunut nappiin.

Yritimme myös päästä syömään kuuluisaan Oliver\' siin (Oliver\'s with a twist, Calle Hermano Pedro de Bethencourt), mutta ei edes kahdelle hengelle ollut tilaa ilman varausta. Olin kyllä kuullut, että jotkut varaavat pöydän puoli vuottakin aikaisemmin...jatkoimme sitten taksilla oppaan suosittelemaan Nordic Kitcheniin. Emme toki syöneet lihapullia ja muussia, mutta ihan tavallista ruokaa kuitenkin. Lehtipihvi oli todella hyvin paistettu ja isännän tilaama meriantura loistava valinta. Palvelua sai omalla kielellä, joskin pärjäämme kyllä englannin kielelläkin.

Kävelimme loman aikana paljon, promenadi kulki pitkin rantaa. Yhtenä päivänä tallustimme hotelliltamme Hard Rock cafeeseen, iltapäivän kuumuudessa meinasi usko loppua, mutta perille pääsimme. Yllätys yllätys, suomalainen tyttö sielläkin baaritiskillä. Oli mukava rupatella hänen kanssaan ja nauttia kylmästä Cin&Tonicista.

Kahtena päivänä meillä oli auto vuokralla. Ajelimme saaren ympäri ja lounastimme matkan varrella pikkukylässä. Edullista ja hyvää. Toisena päivänä kävimme Mascan pikkukylässä ihailemassa serpentiinitietä ja aivan uskomattomia maisemia, suosittelen! Samoin poikkesimme toki Teiden juurella, mutta emme ruvenneet jonottamaan pääsyä vaunuun, joka vei ylös. Sen verran oli muitakin turisteja liikkeellä. Mutta jo maiseman takia kannattaa sinne lähteä katsomaan. Jos muuten haluaa lähteä siellä vaeltamaan, pitää etukäteen hankkia lupa.

Lomamme onnistui hyvin, enkä pidä lainkaan mahdottomana, etteikö mentäisi joskus takaisin, samaan hotelliinkin jopa. Ei kuulunut discon melu, ei häirinnyt liikenne tai roska-astioiden tyhjennysmelu. Huoneiden äänieristys oli hyvä ja sängyt hyvät. Huone oli tosi tilava, iso parveke mukavilla korituoleilla. Illalla oli kiva istuskella lasillisella hotellin aulabaarissa ennen nukkumaan menoa.

Tarinaa kirjoitti: +50 matkailijat

Restaurant Godfather

Vieras    14.10.2015    Palma Novan ravintolat ja baarit    Palma Nova

Välttäkää kyseistä paikkaa. Ylihinnoiteltua pahinta shittiä.

Menimme tekemään sen virheen, että annoimme ravintolalle toisen mahdollisuuden. VIRHE.

Pahinta brittimoskaa, jota ei ruoaksi voi kutsua hyvällä tahdollakaan.

Kaksi haarukallista pystyin syömään. --> Täysi lasku tuli silti, vaikka valitin suht asiallisesti.

Myös paikalliset suomalaiset moittivat ravintolaa.